Swedenmikael

Alla inlägg under december 2011

Av Mikael - 31 december 2011 19:14

Hej alla läsare!

Jag ville börja med att skriva GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag har jag umgåts med familjen. Jag har bland annat spelat kort med min lillasyster! Senare ska vi äta varmamackor och så ska vi smälla raketer som vanligt! Här kommer resten av listan som jag skrev i Torsdags!


Har det varit ett spännande och lärorikt år?

Ja det har det varit och även om det hänt tråkiga saker så liksom har jag ändå lärt mig av det och även om det har funnits jobbbiga stunder så ha det samtidigt funnits ljusa stunder också!


Vad tänker jag nu?

Jo jag tänker tillbaks på året som hart gått och totalt sett så har det varit ett ganska dåligt år men jag har som jag tidigare skrev haft väldigt många ljusa stunder och mina fantastiskt stöttande vänner och familj har verkligen uppskattats av mig i år och det hoppas jag att de vet om. Jag ser nu ett år framför mig med många val och det kanske kommer att finnas jobigga stunder och det kommer säkeer finnas ljusastunder men vad som än väntar så tänker jag;

som en vän Mikaela hter hon skrev, Bring It On och det är just var jag tänker om det nya året. För oavsett vad som väntar ja ovavsett om det blir ett bra eller ett dåligt år så är jag beredd och jag vet attr min familj och mina vänneer kommer att stötta mig til 100%


            BRING IT ON 2012!!!!!!!!!!!!!!!!!



Detta inlägget är tillägnat mina fantastiska vänner och min fantastiska familj som har stöttat mig under året.

Detta inlägg är också tillägnat min Gammelmormor som dog detta året! VILA I FRID GAMMELMORMOR, DU ÄR VÄLDIGT SAKNAD!!!!!! 


Av Mikael - 30 december 2011 20:16

Hej alla läsare!

Tänkte skriva att bloggen slog rekord igen igår med 30 läsare på en dag, det är verkligen jättekul att så många läser bloggen. JAg spelader nyss kort med min familj och det gick ganska bra.

Det var nog allt här kommer några bilder;

    

God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 30 december 2011 12:48

Hej alla Läsare!

Idag fyller min lillasyster Mathilda 9 år. Vi gick upp på morgonen och firade henne med tårta och presenter och vi firar väll henne mer sen. Vid klockan 11 så åkte vi till bowlinghallen oc spelader bowling min Pappa och 2 av mina syskon följde med men Mamma och Sofia som är min minsta lillasyster stannade hemma. Det gick ganska bra faktist så här blev resultatet av bowlingen;

1. Mathilda med 111 poäng.

2. Pappa med 103 poäng.

3. Jag med 97 poäng

4. Robin med 79 poäng.

Har inte ätit än men idag ska vi äta Klyftpotatis, Panbiffar och sås. Senare ikväll ska jag äta chips.

Skriver ett inlägg senare idag.


God Dag alla Läsare!

Av Mikael - 29 december 2011 21:03

Hej alla läsare!

Som de flesta vet så är det ju Nyårsafton på Lördag och på Söndag är det år 2012 och därför skriver jag här en sammanfattning om året som har gått;


Länder jag har besökt;

Tyskland; Jag var med min konfirmations grupp i Tyskland där vi bland annat var på olika minnesplatser. Jag kände redan Mikaela min kompis men i Tyskland så lärde jag känna henne mer och vi blev jättebra vänner.

Danmark vi åkte buss genom Danmark och sedan färja över till Tyskland för att komma till Tysdkland helt enkelt.


Hur har mitt år varit?

Ja det har både varit ett bra och ett dåligt år. De bra händelserna är bland annat att jag har världensa bästa vänner som har stöttat mig.

Jobbiga saker är bland annat att min Gammelmormor dog i år Vila i Frid gammelmormor och så har jag haft en del vänskapsproblem och så har Maria bibliotikarien på vår skola flyttat hon var än av den som lyssnade mest på oss elever och jag tror att alla som har lärt känna henne kommer att sakna henne jättemycket. Jag hoppas du kommer och hälsar på oss snart och att du inte längtar efter oss för mycket haha XD.


Vad har jag gjort för saker detta år?

Jag åkte till Tyskland med min konfirmations grupp som jag skrev längre upp.

Jag tillsammans med de andra i Spexgruppen har haft ett jättebra och roligt Julspex som vi övade på hela höstterminen 2011 och vi framförde det i slutet på höstterminen 2011.


Jag har varit på UV läger en vecka på sommarlovet.


Jag har varit  på min storasyster Nathalies bröllop.


Jag har fyllt 15 år.


Det var någa saker jag har gjort under året dock har jag inte tagit med allt.


Det kommer ett inlägg till om mitt år 2011 på Nyårsafton.


God Kväll alla Läsare!



Av Mikael - 29 december 2011 16:37

Hej alla Läsare!

Jag tänkte börja med att skriva att bloggen igår slog rekord igen med 26 läsare på en dag. Sen ville jag skriva att jag verkligen uppsakttar att ni frågar och kommenterar även om jag inte har tid att svara på alla frågor och kommentarer och fortsätt gärna att kommentera och fråga. Idag har jag inte gjort så mycket mest kollat på TV och spelat Sims. Men senare ska jag förmodligen spela kort med min familj och så måste jag ju hinna med att köpa fler presenter till min syrra som fyller 9 år imorgon. Snart är det Nyårsafton och 2012. Jag är inte så orolig för det där om att jorden ska gå under 2012. Jag läste en grej och där stod det att Mayaindianerna hade än anna tidräkning än vad vi har idag. De hade t ex något som kallades galaxår och ett galaxår är 5200 år och är därför ganska ovanligt. Men nu är det iallafall så att deras almenacka taer slut det datumet jorden går under 2012. Därför tror många att jorden går under 2012 pga av att deras almenacka tar slut då. Men bara för att almenackan tar slut så behöver inte det betyda att jorden går under utan att det helt enkelt blir ett nytt galaxår alltså ungefär som ett sekelsikft.


Här kommer några bilder;

    Pepparkakshuset är dock inte mitt utan det är mormrs som hon vann på auktionen som jag tror att jag har skrivit om tidigare.


God Middag alla Läsare!

Av Mikael - 28 december 2011 19:26

Hej igen alla Läsare!

Detta är inlägg 101 och anledningen till att jag skriver detta inlägg är föer att fira att jag faktist har skrivit 101 inlägg på bloggen och jag hoppas och vet att det kommer bli fler. Och jag ville passa på att skriva att det blir fler och fler besökare på bloggen iallafall känns det så. Senas jag kollade slog bloggen rekord igen med 22 besökare på en dag och jag hoppas att det blir fler en så som läser bloggen för det är som jag brukar skriva alltid roligt med både nya och gammla läsare på bloggen. Här kommer lite bilder;

      2 av bilderna är på fel håll orkar liksom inte ändra det.


God kväll alla Läsare!

Av Mikael - 28 december 2011 18:28

Hej alla läsare!

JAg är så ledasen att jag inte har hunnit med att skriva på ett tag men jag har helt enkelt inte haft tid men här kommer en liten sammanfattning om vad som har hänt;


JULSPEX 2011;

Julspexet som jag har skrivit om tidigare gick jättebra och det var jättekul att uppträda för både föräldarna och eleverna.

Den 20 December 2011 hade vi en spexföreställning för föräldrarna, som gick jättebra.

Den 21 December 2011 hade vi 2 föreställningar för elver och lärare på högstadiet. Första föreställningen var för AB klasserna och andra föreställningen var för CD klasserna båda föreställningarna gick jättebra de också.


PROV;

Jag har haft en massa prov precis innan julovet började. De flesta gick bra om mitt betyg blev helt okej.


Julklappshandel och Födelsedagar;

Jag har även varit och köpt julklappar med en kompis. Vi köpte bland annat en Julklapp till bibliotikarien, Maria som fska flytta. Jag köpte även en massa julklappar til min familj och Födelsedags presenter till mina små systrar. Min ena syster fylle 1 år 22 December och till henne köpte jag bland annat en docka som hetter Lilla Roxanne. Till min andra syster som fyller 9 år på Fredag har jag hunnit köpam en present men jag ska köpa fler imorgon.


Det har hänt visa tråkighter också men de orkar jag inte ta upp här just nu men om ni skulle vilja veta så kan ni prata med mig IRL eller på Facebook.


Julkalendern;

Årets Julkalender hette Tjuvarnas Jul och jag och min familj såg de flesta avsnitt som vi alltid brukar göra och jag måste säga att det var en av de bästa julkalndrarna på ett antal år.


Utvandrarna;

Vi har även gjort klart slutuppgiften med Utvandrarna i skolan och det gick faktist ganska bra för mig. Vi har även sett filmen som dock inte alls var lika bra som boken. Den var jättejobbig för den hoppade hela tiden och i början filmade de typ kossor i typ 5 minuter hahaha XD! Jag satt och typ skrattade hela tiden typ. 


Julafton;

I år så firade jag och min familj julafton hemma. SDet var trevligt och va hemma men jag tycker det är bättre och fira Jul hos mormor och morfar men det går ju och fira hemma också. Jag och min familj satt som vanligt och tittade på Kalle Anka. Och efter Kalle Anka så fixck vi besök av tomten och Sofia min minsta lillasyster blev inte alls redan utan hon skrattade åt honom istället. Jag fick många pdresenter i år så jag har väll varit väldigt snäll under året 2011. Bland annat så fick jag ett PC-spel. Dagen efter så åkte jag till min Faster och hennes man och åt julmat där. Och i Måndags så åt vi Julmat igen hemma med sån mat som blivit över, jag vet inte var det är men jag bara älskar att äta julmat som blivit över från Julafton. I Måndags så hade vi Julfika med mormor, mormors bror, min morbror och hans fru och 2 av mina kusiner.


The sims 3;

Jag har även lite nyhter om The sims 3 det kommer 2 nya till spel och det är inte långt kvar tills de släpps.

Det första heter The sims 3 Sovrum och Badrum prylpaket och som namnet antyder så är detta spel inriktat på Sovrummen och Badrummen i simmarnas hem. Detta spel släpps den 26 Januari 2012. Det andra spelet heter The sims 3 I Rampljuset och är ett expansionspacket. Det finns massor av nya saker i detta spel och jag kan inte skriva upp alla men här kommer några nya grejor;

Man kan bland annat vara akrobat och magiker.

Man kan uppträda på en scen som man kan bygga själv.

En ny stad.

För första gången i sims så kan man åka till andra spelares städer och uppträda på deras scen för dem typ som en turné. 

Det här var några nya saker om ni vill veta mer så kan ni gå in på the sims 3 hemsidan. Spelet släpps den 8 Mars 2012 .


Idag;

Idag har jag inte gjort så mycket utan jag har mest vilat. Jag tycker det är jättekul om ni Frågar eller kommenterar bloggen så gör gärna det. Och Ta chansen och tyck till i Veckans omröstning som avslutas på Söndag.


God Kväll alla Läsare!


    

Av Mikael - 1 december 2011 21:33

Hej alla Läsare!

Jag skrev ett jätte lång inlägg innan men det försvann, vet inte vad som hände. Så jag skriver om idag imorgon istället iorkar inte skriva om igen. Men det är 1 December idag det är ju inte klokt vad tiden går fort. Snart är det jul! Skriver som sagt mer imorgon!


God kväll alla läsare!

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards