Swedenmikael

Alla inlägg under september 2012

Av Mikael - 22 september 2012 13:14

Hej alla Läsare!


Jag är så ledsen alla mina läsare för att jag inte har uppdaterat mycket under veckan men jag har verkligen inte haft tid dock så ska ni få en sammanfattning av veckan imorgon för nu hinner jag inte eftersom att jag snart ska vara med några vänner.


En tips på Spotify är Ängeln i Rummet i Laleh version. Laleh gör verkligen låten bra i sin egna version.


Men nu måste jag sluta blogga!


God Lunch alla Läsare!





Av Mikael - 17 september 2012 21:54

Hej alla Läsare!


Ja nu tänkte jag länka till en av de bästa bloggarna som jag har läst och texterna är verkligen jättefina. Personen som skriver på bloggen heter Sofia och vi har inte kännt varandra så länge men hon är verkligen en jättesnäll tjej och jag tycker att ni ska kolla hennes blogg som finns på http://sofiadelhag.blogg.se/?tmp=17809 


Det var allt sålänge.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 17 september 2012 21:02

Hej alla Läsare!


Ja med detta inlägg så har det ju nu totalt skrivits 400 inlägg på bloggen och det ska firas med att jag nu verkligen ska göra ett videoinlägg och det tänkte jag göra på tåget till skolan imorgon och sen kommer inlägget senare under dagen.


Idag var det ju då Måndag och dags för ännu en ny super awsome rolig vecka. Idag har jag ju då haft Samhällskunskap, Svenska, Matte och Naturkunskap som lektioner i skolan. Den roligaste lektionen idag var nog Natuekunskapen där jag och Madeleine tog lite bilder med Webcamen på datorn innan lektionen började och så var Svenskan ganska rolig också där vi typ fortsatte med läsloggarna och sånt och nu är verkligen det kokta fläsket stekt eller hur Ellen??


Som vanligt så åkte jag ju då till KU efter den mycket intressanta tåg och buss resan HAHA XD! :D På KU idag så spelade vi typ sprl och sånt och så sjöng vi lite lovsånger på andakten som vanligt också. Jag anmälde mig även till MTM mötet som typ är i Oktober och då ska jag ju även vara med på Dramat så det ska bli kul för jag äldkar ju att skådespela.


När jag kom hem så åt jag lite för jag var så jättehungrig och sen kollade jag lite på X Factor och sen så satte jag mig ner och bloggade.


Det var nog allt så länge men jag bloggar mer imorgon och kvällens bild är en Webcam bild.


 


God Kväll alla Läsare!



Av Mikael - 16 september 2012 19:17

Hej alla Läsare!


Idag har jag ju då inte gjort så mycket förutom att vara på SPIK för första gången idag och SPIK hade ju liksom premiär idag och det var Angelicas kreativa idé att starta upp SPIK. SPIK är ungefär som SKRUV eller KU som jag brukar sägafast på SPIK läser vi om en speciell person som gjort något speciellt i t ex bibeln men det kan också vara nu liksom och sen så åker vi till ett land som förknippas med personen och just nu läser vi om Palous eller hur han stavas och därför ska vi åka till Malta och det ska bli väldigt spännande och göra det.


Nu ikväll så ska jag ju plugga matte och sen så ska jag ju som vanligt se på X Factor och kanske så ska jag se på Partaj också.


Det var nog allt sålänge men jag bloggar ju mer sen eller imorgon så ni behöver inte vara oroliga HAHA XD! :D


Kvällens bild är för en gång skull en seriös bild tagen med Webcamen HAHA XD! :D


 


God Kväll alla Läsare!





Av Mikael - 16 september 2012 18:52

Hej alla Läsare!


Ja denna vecka så utklassar första låten förra veckans låtar och jag har verkligen lyssnat sönder låten om det ens går de senaste dagarna.


1. Should´ve Know Better, Soluna Samay

2. Ängeln i Rummet i Laleh version.

3. På Gatan Där Jag Bor i Laleh Version.

4. Just Nu i Laleh Version.

5. Oh Boy, Miss Li

6. Dancing The Whole Way Home, Miss Li

7. Dance With Somebody, Mando Diao

8. Euphoria, Loreen

9. In Love For A While, Anna Rossinelli

10. Waterline, Jedwards


Detta var veckans 10 låtar och vi får se om dessa låtar stannar nästa vecka eller om de kommer in nya låtar i Top Listan.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 15 september 2012 22:36

Hej alla Läsare!


Idag har jag ju då haft en pluggdag dock så har jag inte orkat göra alla läxorna idag utan jag gjorde Naturkunskapsläxan och Svenskaloggen idag och så ska jag göra matteläxan och så ska jag öva inför prov imorgon efter SPIK eller före SPIK jag får se hur jag gör.


Egentligen har jag ju redan haft Lördagsmys med familjen med godis, popcorne och läsk och ikväll så kollade jag lite på Körslaget men jag såg egentligen bara Vetlandas uppträdande och tyvärr så misssade jag röstningen men dock så såg jag på Facebook att VEtlanda gick vidare så även ikväll är jag en stolt Vetlandabo.


Det är ganska kul faktist liksom på bara 4 veckor har jag lärt mig massor på Gymnasiet som jag inte visste förut. Bland annat så vet jag nu att det man ser på svampen som man plockar i skogen egentligen inte är svampen utan svampen är typ rötter under marken. Sen har jag ju lärt mig saker på de andra lektionerna med och särskilt på Teaterlektionerna.


Men nu måste jag sluta att blogga för ikväll för jag ska försöka att börja med bokidén som jag fick på tåget nu eller så gör jag det imorgon. Kvällens bild är ännu en flumbild med Webcamen. HAHAHA XD! :D


 


God Kväll alla Läsare!




Av Mikael - 14 september 2012 21:28

Hej alla Läsare!


Ja nu är ju då ännu en sklovecka slut och det är dags för Helg. Imorgon ska jag tråkigt nog mest plugga för jag har ett helt berg med läxor som måste göras och dessutom har jag prov som jag måste plugga till. Men jag hinner att umgås med familjen i alla fall.


På Söndag så ska jag ju då på SPIK och det är ungefär som KU som jag har förstått det i alla fall och några av mina vänner från KU ska börja där med så det ska bli roligt. I övrigt hr jag inte så mycket mer planerat så jag får väll se vad helgen erbjuder.


Idag har jag ju då haft en väldigt soft dag med bara en lektion 1 lektion i skolan vanligtvis brukar ju jag ha 2 lektioner i skolan men Naturkunskapen var inställd så det blev en extra långsovmorgon idag till klockan 13.05 dock så kom jag redan till skolan klockan typ 20 över 11 eftersom att det var Tacos i skolan och jag och några kompisar satt ju då och åt det då.


Efter lunchen så gick vi till Netto först och köpte godis och sen så gick vi tillbaks till skolan och grjade lite med våra nya datorer och nu tac vare Elsa sa är jag ju också medlem på Pottermore. Efter lite gre3jande med datorerna så övade de som gick Estet Dans i klassen på danser då och vi gick ju då och kollade på det och de var riktigt duktiga och jag fick faktist lust att börja med dans för det såg så roligt ut. Jag har ju själv hållit på med dans eller Showdans som det kallades när jag var mindre och jag tyckte att det var riktigt kul och jag var faktist bra på det dock var det ju ganskaq länge sedan så kommer kanppt ihåg vad jag lärde mig.


Efter det så var det ju dags för skoldagens enda lektion och det var Engelska och det var en ganska rolig lektion bland annat så satt jag och några andra och skrattade åten lampa i 10 minuter HAHA XD! :D I övrigt så pluggade vi till Engelska provet som är på Fredag nästa vecka.


När lektionen var slut så var det ju då dags att åka hem så jag tog sällskap med några kompisar från klassen till stationen och sedan åkte jag tåg hem till lilla Vetlanda igen. Resan gick bra och idag försov jag mig i alla fall inte på tåget som jag gjorde igår HAHA XD! :D


Här hemma har jag typ bara kollat på TV och varit med familjen hela eftermiddagen och kvällen. Just nu sitter jag och Facebookar och så Bloggar jag ju och så kollar jag på en film.


Det var nog allt så länge men här kommer i alla fall en Webcam bild oc det här är ju verkligen mitt vanliga flumjag HAHAHA XD! :D


 


God Kväll alla Läsare!




Av Mikael - 14 september 2012 21:19

Hej alla Läsare!


Ja nu tänkte jag tipsa om Rebeccas Blogg och hon är en vän och en klasskompis till mig. Jag tycker att hennes blogg är jättebra och jag tycker verkligen att ni ska kolla in den bloggen.


Bloggen finns på http://www.rebeccagustafsson.devote.se/ 


God Kväll alla Läsare!

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards