Swedenmikael

Alla inlägg under april 2012

Av Mikael - 30 april 2012 22:49

Hej alla Läsare!


Idag har det då varit en sjukt trevlig dag/kväll men massor av skratt och prat. Men jah bloggar mer om det imorgon för är så trött nu så ska snart gå och sova. Men jag lovar, jag bloggar mer om denna dag/kväll imorgon.


God Natt alla Läsare!

Av Mikael - 29 april 2012 20:47

Hej alla Läsare!


Här kommer då resultatet i omröstingen som har pågått i några veckor på bloggen.


Frågan var;


Vilken av dessa filmer är bäst?


1. Titanic (25%) och I Taket Lyser Stjärnorna (25%) Som ni ser så fick båda filmerna 25% vardera och därför delar de på första platsen.

2. Star Wars (12.5%), Harry Potter (Alla filmerna) (12.5%), Sagan Om Ringen (Alla filmerna) (12.5%) och Bodyguard (12.5%) som ni ser så fick dessa filmer 12.5% vardera och delar därför på andra platsen.


Total 8 personer deltog i omröstningen.


Jag lägger upp en ny omrsötning på bloggen strax.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 29 april 2012 20:29

Hej alla Läsare!


Ja jag orkade ju inte blogga så mycket igår så här kommer en liten sammanfattning av igår.


Dety var en riktigt mysig dag igår och jag hann med att spela lite Sims och jag har kommit riktigt långt med simmen Victoria och hennes liv men mer om det berättar jag någon annan gång. För det mesta så va jag med familjen igår fdör jag var så sjukt trött. På kvällen så var det lite TV mys med popcorne och godis och jag kollade även på en film som var jättebra.


Idag så började då dagen med att jag städade på mitt rum. Efter städningen så hann jag duscha precis ducsha innan mina kusier Mikaela och Gustav och deras föräldrar kom för vi skulle fira min lillebror Robin och min storebror Sam som har fyllt år. Det var riktigt roligt.


När de hade åkt hem så åkte jag, min lillebror Robin och min lillasyster Mathilda ut och cyklade och även det var roligt och det var skönt och få lite frisk luft.


När vi kom hem så lekte jag en stund med Sofia och efter det så satte jag mig ned för att blogga.

 

Jo just det just nu sitter jag och dricker ett riktigt gott mint Te som jag verkligen tycker att ni ska prova. Det är ett pepparmint Te som jag köpte på LIDL och jag tror att märket heter Lord Nelson eller något liknande.


Senare ikväll blir det väll någon film men jag ska gå och sova ganska tidigt för är ganska trött.


Efter detta inlägg så kommer även resultatet i omröstningen som pågått i några veckor.


Det blir inte någon bild i kvällens inlägg men jag ska försöka lägga in en imorgon.


God Kväll alla Läsare!






Av Mikael - 28 april 2012 22:05

Hej alla Läsare!


Jag orkar inte blogga mer än detta inlägget ikväll men jag lovar att jag ska försöka att blogga mer imorgon och så kan jag ju berätta mer om idag imorgon. Det var nog allt så länge men jag ska försöka att blogga mer imorgon.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 27 april 2012 19:39

Hej alla Läsare!


Dagen började ju för en gång skull väldig bra och jag vaknade i tid dock hann jag ändå bara göra mig i ordning tänkte ju hinna med att äta frukost men det hann jag helt enkelt inte.


Pappa skjutsade mig till skolan så jag han i tid, faktis 10 minuter före lektionen började. Första lektionen idag var ju då SO grupptimme och idag så pratade vi om Kalla Kriget och kollade på en film om det. Efter SOn så hade jag en väldigt slapp håltimma dock var inte hltimman lika lång som vanligt eftersom att vi  hade Nationellt Prov i engelska, uppsatsdelen 10 i 10. I alla fall så fick jag världens panik först för jag satt i typ 20 minuter och jag kom inte på något att skriva om eller vad jag skulle skriva men efter mycket kämpande med ideéer sp kom jag på att jag självklart skulle skriva om mormor och efter att jag kommit på det så dröjde det inte länge för en jag kom på vad jag skulle skriva om henne. Det blev väldigt stressigt mot slutet men jag klarade det och jag blev riktigt nöjd och jag tror faktis det blir ett starkt G eller VG för jag blev verkligen jättenöjd med uppsatsen.


Idag var jag även med på Idrotten för första gången efter operationen och det var väldigt kul. Det var Petter och Josef som höll i lektionen och det var tp träning och så och det var kul att äntligen få vara med igen.


Efter skolan så gick jag hem i det grymt fina vår vädret och även om jag var ganska trött så var det kul och gå i det soliga vädret. När jag kom hem så åt jag lite mat och efter det så var det så lekte jag en ganska lång stund med min minsta lillasyster Sofia. efter lekstunden så kollade jag lite på TV och smart nog så somnade jag och jag sov till typ halv 6. Resten av kvällen så har jag mest umgåtts med familjen och Facebookat.


Just det jag fick byta till Londonresan så det ska bli kul att åka tid. Dock så är ju Londonresan mellan typ 21 Juli till typ 6 Agusti och under en del av tiden så skulle vi på någon grej i Sverige också men det jag ville komma till är att resan pågår under min födelsedag som är 26 Juli men jag antar att jag får fira min födelsedag med familjen efter resan.


Just det jag glömmde att skriva att spanska brevet inte gick så dåligt som jag trodde utan jag fick faktist G och det gjorde mig jätteglad. 


Jag ska spela lite Sims nu så det var allt från mig så länge. 



God Kväll alla Läsare! 

 

 

Av Mikael - 26 april 2012 21:00

Hej alla Läsare!


Till och börja med vill jag be om ursäkt för mina extremt tråkiga rubriker men jag kommer bara inte på några bra rubriker just nu, fast vissa är nog rätt okej ändån.


Denna dag började ju sjikt bra (INTE) liksom jag försov mig till klockan 10 över 8a så jag fick snabba mig och fixa till mig och så och sen var det bara att cyckla så fort jag kunde till skolan och var ju jättehungrig för hann inte äta någon frukost.


I alla fall så är det grymt tur att jag bor hyfsat nära skolan så hann precis dit innan halv 9. Första lektionen var fysik men jag hade inte så mycket fysik pga att jag skrev kemiprovet och det gick jättedåligt. Blev så besviken på mig själv men liksom det var verkligen sjukt svårt och jag vet inte varför men det jag läste på typ hundra gånger fastnade inte i alla fall så det blir väll att göra omprov antar jag.


På musiken hade jag också prov men där gick detc sjukt mycket bättre dock fick jag totatlt hjärnsläpp på vad 2 av medlemmarna i The Beatles jag kom ju på vad John hette i förnamn men efternamnet bara försvann även om jag visste att det var Lennon. Sen var det ju ett till namn som jag inte kom på nämligen George Harrison men annars så tyckte jag stt provet gick bra och jag tror och hoppas på att det blir VG.


Efter skolan så cyklade jag hem i det regniga vädret men, men jag antar att det snart blir lite fint väder. När jag kom hem så lekte jag lite med min minsta lillasyster Sofia och efter det s typ somnade jag för var ju uppe till typ halv 2 inatt och pluggade på proven.


När jag vaknade så åt jag lite mat för gjorde inte det tidigare och sen så kollade jag lite på TV och det är typ det jag har gjort hela kvällen för har varit så sjukt trött och hängig.


Är även idag nervös för jag ska ha Nationella Provet i Engelska uppsatsdelen i morgon men jag tror att det kommer att gå bra.


Jag håller just nu på med en ny header som snart kommer dyka upp på bloggen och jag hoppas att den blir bra.


Det var nog allt så länge men jag bloggar mer sen efter eller före jag kollar på Debatt. Här kommer en bild förresten så ser jag ut som en kanin eller något men sån är jag när jag är trött och tar egobilder HAHA XD.


  


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 25 april 2012 21:20

Hej alla Läsare!


Ja jag tänkte dricka lite pepparmint te nu det var faktist jätte längeasen. Just det jag glömmde ju och säga att det gick hyfsat när jag skrev spanska brevet men jag hade så svårt att komma på saker att skriva men jag tror att det blir G men man kan ju aldrog vara säker. Sen så är jag ganska nervös inför Musikprovet och Kemiprovet som jag ska ha imorgon men jag tror att det kommer att gå bra.


God Kväll alla Läsare! 

Av Mikael - 25 april 2012 18:36

Hej alla Läsare!


Jag hann ju inte skriva igår så här kommer en liten sammanfattning.


Igår stod jag ju då i kiosken från klockan 8 till klockan halv 2. Det var inte speciellt kul och stå i kiosken den här gången utan det var bara tråkigt och segt hela dagen. Maqn får sluta vid halv 2 om man har stått i kiosken men eftersom att jag hade Utvecklingsamtal efter skolan så var det bara onödigt att åka hem, därför var jag med på den sista delen av Fysik lektionen och den sista lektionen som var SO.


Jag trodde ju då att jag skulle ha utvecklingsamtal direkt efter skolan vid halv 4 mn tydligen så kunde inte mamma komma då och pappa jobbade så då fick jag som tur väll en ny tid vid 4 istället. Med mig på utvecklingsamtalet var pappa och jag hade ett bra omdöme dock så har jag ju lite problem med matten, fysiken och spanskan men jag tror och jag ska försöka få G i alla de 3 ämnena.


Efter utvecklingsamtalet så fick jag ju då skjuts hem av pappa och hemma så hann jag bara äta lite innan det var dags för UV. På UV idag så var vi på Hajkplatsen och grillade korv och marsmallows. Men jag, min kusin Mikaela, Mimmi och Felicia var lite före de andra eftersom att vi åkte i en annan bil så vi gick lite vilse i skogen HAHA XD! När de andra kommit så hittade vi dock tillbaks HAHA XD. Det var riktigt roligt på Hajplatsen med Mikaela, Mimmi, Felicia, Alexandra och Timjan och vi skrattade väldigt mycket. Efter att vi varit på hajplatsen så ville jag, Mikaela, Mimmi, Felicia, Alexandra, Timjan och Emanuel men han ville gå lite före oss. Det var även sjukt roligt med många skratt på vägen till missionshuset också. Vi hann typ bara gå tillbaks till missionshuset innan det var dags att åka hem igen.


När jag hade åkt hem så kollade jag lite på det nya avsnittet av Family Guy och så pluggade jag.


Just det jag kollade ju även på det sista avsnittet av Den Sista Dockusåpan och det var sjukt bra. Dock så var det ju jättesorligt att det var sista avsnittet och sen var det ju sjukt sorligt att Daniel Paris och Vanita dog men, men det var ju inte på riktigt så det är väll en tröst. Men i alla fall så satt ju jag och hoppades att de sista 4 och även sköterskan skulle överleva men tydligen så dog alla utom Abbe (Filip Berg) och Sofie (Cissi Fors)  så 2 överlevde ju i alla fall. Jag hoppas faktist att de spelar in en säsong 2 fast tyvärr kommer det ju inter vara samma sak utan Daniel Paris, Vanita, Meral, Simon och de andra.


Idag har det då varit en ganska vanlig dag med vanliga lektioner. Dock så hade vi hälsodag som började vi halv 4 och det var helt okej faktist. På den fjärde stationen så skulle man typ slå ner flaskor med typ någon grej med en boll på huvudet och ingen i min grupp ville göra det så jag fick offra mig HAHA XD och det var så pinsamt men det gick bra jag fick ner alla flaskor utom 3 dessutom var det faktis ganska kul även om jag skrattade as mycket speciellt när Jezzica och Jannica skrattade HAHA XD.


När jag kom hem så var jag så sjukt trött så jag somnade faktis och sov till typ klockan 5. När jag vaknade så hade pappa handlat så då åt jag lite mat med resten av familjen och sen så lekte jag lite med min minsta lillasyster Sofia. Efter det så har jag mest facebookat och så.


Nu har jag nog inte mer att blogga om men jag bloggar mer sen eller imorgon. Här kommer en bild på oseriösa jag.


   


God Kväll alla Läsare!

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards