Swedenmikael

Alla inlägg under mars 2012

Av Mikael - 31 mars 2012 20:46

Hej alla Läsare!


Idag har min lillebror Robin fyllt år. Tyvärr har jag inte kunnat fira honom idag på grund utav att jag ligger på sjukhus i Linköping som jag skriver mer om imorgon. Ännu en gång ett stort grattis till dig Robin på din födelsedag.  


God Kväll alla Läsare!                                                   

                                                  

                                                  

                                                  

                                                  

                                             












Av Mikael - 28 mars 2012 21:37

Hej alla Läsare!


Idag har det varit en ganska vanlig dag. De bästa lektionerna i skolan idag var Hemkunskap, där vi bakade bröd och Svenskan, där vi fick reda på våra nationella prov i Svenska. Jag blev jätteglad för jag fich VG på muntliga och skriftliga och så fick jag G på uppsatsen så totalt sett fick jag VG- och jag blev verkligen jätteglad. Dock så blev jag ganska besviken när jag fick reda på att lärarna tyckte att uppsatser var min svagaste sida, jag blev seriöst jättebesviken för jag älskar ju att skriva uppsatser. Men jag antar att jag får försöka släppa det och istället försöka förbätttra det som behöver förbättras i uppsatsskrivandet. Efter Svenskan så var det jag, Emil, Emil och Måns som skulle fixa fika till lärarna. Så då gjorde vi det och det gick faktist jättebra och jag hoppas att lärarna tyckte om fikat. När jag kom hem så åt jag lite och sedan såva jag lite med familjen. Tidigare ikväll så såg jag på finalen i Sveriges Mästerkock 2012 där mion favorit Sigrid vann. Sorry att inläggen är lite röriga just nu men jag antar att jag är ganska trött så det är väll därför. Bilderna funkar igen så det är ju jättebra och därför så bjuder jag på denna bild HAHA XD.


    


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 28 mars 2012 15:47

Hej alla Läsare!


Här kommer ännu ett filmtips. Denna gång är det filmen Australia som jag vill tipsa om.


Filmen handlar då lite korfattat om Lady Sarah Ashley som får ta över sin mans ranch i Australien pga att han gått bort. Under filmen lär hon bland annat känna ett barn som hon sedan vill adoptera. Det är verkligen en kortfattad version av filmen och jag tycker verkligen att n iska se den för filmen är sjukt bra. Av mig så får filmen 12/12 i min poängskala.


God Middag alla Läsare!

Av Mikael - 27 mars 2012 23:25

Hej alla Läsare!


Här är kommer en länt till en jättebra blogg som tillhör en jättetrevlig tjej. Det är Carolines blogg och jag tycker verkligen att ni ska kolla den bloggen för den är verkligen en jättebra blogg.


Här kommer länken; www.lagucinta.blogg.se


God Natt alla Läsare!

Av Mikael - 27 mars 2012 21:26

Hej alla Läsare!


Jag har inte så mycket att skriva om idag, har typ bara gjort det gammla vanliga. Dock så fick vi tillbaka lite olika saker på Engelsan. På Engelska provet fick jag 75 poäng alltså G, på uppsatsen fick jag G och på övningsprovet till nationella provet i engelska så fick jag 45 alltså G och då hade jag batra gjort halva det provet eftersom att jag missade en lektion och därför inte kunde forsätta mede övningsprovet. Jag tror att det var i Onsdags då jag var på antagningsprov. Idag har jag verkligen varit jättetrött så somnade typ vid typ halv 6 och sov till typ 8. När jag vaknade så kollade jag lite på de nya avsnitten av The Simpsons och Family Guy. Ska kolla på sista dockusåpan nu så hinner inte bloggga mer just nu.


Sorry att även detta inlägget blev lite rörigt men jag tror att jag är trött nu också HAHA XD.


God Kväll alla Läsare!



Av Mikael - 27 mars 2012 16:22

Hej alla Läsare!


Alla har väll på något sett hört talas om eller sett filmen Titanic och filmen är ju verkligen bra. Liksom kärlekshistorian är ju jättebra och hela filmen i sig är väldigt bera och den visar ju verkligen hur klassskillnaderna var just då. Dessutom så visar den ju sanningen om skeppet Titanic som kolliderade med ett isberg och sjönk. Kärlektsberättelsen om Jach och Rose är ju påhittad men på något sett är det ändå så att man nästanm blir mest intresserad av den kärlekshistorien i filmen än vad man blir om det som händer utanför kärlekshistorien. Jag lovar att i stort sett alla som har sett filmen har på något sett fått känslor. Till och med jag som ändå inte brukar gtråta till filmer fällde nog en liten tår första gången jag såg den. Man blir även väldigt inne i filmen som t ex när skeppet sjunker så skriker man nästan att Jack och Rose ska ta en av livbåtarna och även om man sett filmwen fler gånger så blir man ändå engagerad i den. Nu 4 April så börjar ju Titanic i 3D på bio och det är nästan så att jag funderar på att se den. Titanic med sina 11 Oscars är enligt mig en av de bästa filmerna genom tiderna helt klart, filmen är verkligen fantastisk och helt perfekt.


Filmen får naturligtvis 12/12 i min poängskala.


God Middag alla Läsare!

Av Mikael - 26 mars 2012 23:00

Hej alla Läsare!


Jag har lite tekniska problem med bloggen så därför så funkar inte Kategorierna som det ska så lägger upp dem imorgon. Bloggen har som sagt lite Twekniska Problem vilket kan göra att

menyavdelningarna kan se lite konstiga ut men jag hoppas att det snart är löst.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 26 mars 2012 22:24

Hej alla Läsare!


Ja nu är det ju då sista veckan innan Påsklovet och jag har inte så mycket läxor heller. Idag har jag i alla fall haft Volleyball typ halva dagen och det var kul även om jag fick ont i handlederna på grund utav att bollen var så jobbig att slå på men, men vi kom ju trea så det var ju posetivt.

Efter skolan så cyklade jag hem och åt lite och sedan var det ju då dags för KU. KU var även idag väldigt roligt och med många trevliga människor, så tack för kvällen alla på KU.

Efter KU så gick jag hem och sedan så kollade jag på Familjen Annorlunda med min familj. Sedan aså kollade jag på Maria Wern,. tyckte inte om filmserien först men nu är filmerna jättebra så det är verkligen ett tips. Just det ikväll införs även en ny grej på bloggen, Kategorier. Alltså så kommer jag göra ett antal kategorier så att det är enklare att hitta inlägg och så. Senare så ska jag ju då som vanligt se på Kvällsöppet. 

Sorry att inlägget blev lite rörigt men är nog för trött antar jag HAHA XD.

Just det, jag vet inte vad det är för fel men det går inte att laddda upp bilder, vet inte varför men jag hoppas att bloggplatsen fixar det snart. Eller så kanske det är något tillfälligt på just min blogg. Så det blir ingen bild idag heller.


God Kväll alla Läsare! 

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards