Swedenmikael

Alla inlägg under januari 2012

Av Mikael - 31 januari 2012 19:44

Hej alla Läsare!


Ja som ni kanske har märkt så har jag inte skrivit på några dagar pga att jag inte orkat. Men det här är ungefär det som hänt;


I Lördags och söndags så spelade jag sims för första gången på ganska länge och det var kul håller just nu på med min nyaste familjs hus. Mer information och bilder om sim familjen och deras hus kommer lite senare. Jag va även med min familj. På Söndags kvällen så kollade jag även på Söndags filmen på TV 4 och den heter Wallander, Skytten. Igår så var det ju dags för skola igen efter studiedagen och helgen det var lika segt som vanligt och gå upp HAHA XD. På Engelskan igår hade vi elevens val mitt val och typ nästan hela klassens val var Sherlock Holmes och igår såg vi då på Sherlock Holmes filmen från 2009. Filmen förvånade mig faktuis för jag har alltiod trott att han var en snäll liten gubbe med en hatt som gick runt och löste fall. Men tydligen enligt filmen i alla fall så verkade han vålödsam och liksom inte alls så snäll som jag hade trott. Igår på bade hade vi livräddning mede livboj och det gick bra faktis plus att jag fick reda på att jag var godkäönnd i alla saker som vi ska vara godkännda i på Idrotten så det var ett plus. När jag kom hem så var jag trött igen och typ somnade efter att jag ätit. Liksom har varit så trött senaste tiden men det beror nog på läxor och prov m.m Men på kvällen så såg jag i alla fall säsongsstarten av Familjen Annorlunda och så såg jag Kvällsöppet på TV.


Idag har jag då haft friluftsdag jag hade Film plus promenad. Filmen vi såg på heter The Green Mile på svenska Den Gröna Milen dock så tyckte jag att den var alldeles för sorglig. Sedan efter filmen så gick vi i typ 1 och en halv timme och jag fick jätte ont i fötterna när vi hade gått tillbaks till skolan igen. Sedan när jag kom hem så somnade jag typ nästan direkt var trött6 idag igen dock kan det ha berott på att vi gått ganska långt. Sedan var det dags för UV scouterna och det var lika kul som vanligt. Senare ikväll ska jag väll se på House på TV.


Veckans ord denna vecka är Sims? dock så skriver jag inte det nu utan det gör jag senare i veckan.


Har ju inte hunnit skriva förra veckan resultat i omröstningen men här är det i alla fall;


Frågan var alltså;


Var vill du hamna i för elevhem på Hogwarts?


1. Gryffindor med 75%

2. Hufflepuff med 25%


Totalt har 4 personer deltagit i omröstningen. Lägger strax upp veckans omröstning.


  


En jättegammal bild på mig typ från 6an eller 5an HAHA XD!


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 27 januari 2012 18:05

Hej alla Läsare!

Veckans ord är ju då Musik? och det handlar helt enkelt om vad musiken betyder för mig.

Musiken betyder så sjukt mycket för mig liksom utan musiken så tror jag att typ hälften av mina drömmar skulkle försvinna. Efter gymnasiet eller helst gärna nu så skulle jag vilja bli antingen artist eller skådespelare men helst så skulle jag vilje liksom bli någon blandning HAHA XD! Glömmde att skriva att jag gjorde Gymnasievalet igår och då valde jag Estet Teater men det betyder ju inte tt jag inte vill bli artist. Plus att om jag skulle ändra mig och välja något annat så kan jag ju ändra mig under omvals perioden. Nu kom jag ifrån ämnet lite HAHA XD. Men i alla fall så är mina favorit musikstilar Jazz och Soul. Mina absuluta förebilder i musikens värld är;


Linnea Henriksson (IDOL 2010)

Amanda Fondell (Vinnare i IDOL 2011)

Duffy (En av hennes kändaste låtar är Mercy)

Jackson 5 ( Alla vet väll vilka de var)

Paulina Palmgren ( Var med i finalen i True Talent 2011)


Har inte skrivit dessa artister i någon ordning utan i mina ögon så är alla dessa 5 artister lika stora förebilder för mig.


God Kväll alla Läsare!


Av Mikael - 27 januari 2012 17:48

Hej alla Läsare!

Ja idag har jag då studiedag.

Jag har inte gjort så mycket mest umgåts med familjen och vilat. Var nyss och köpte The sims 3 Sovrum och Badrum Prylpaket. Har inte hunnit spela det än men det ska bli kul. Nästa sims som kommer ut är The sims 3 I Rampljuset och det kommer ut 8 Mars 2012. Han ju inte skriva något igår men igår hände det lite olika saker. Som vanligt var det då skola och vanliga lektioner. Men sedan så hade jag tagit ledigt från klockan 1 så jag fick helt enkelt sluta skolan klockan 1. Anledningen till det var att jag åkte till Sveriges radio Jönköping och där satt jag i publiken i Vi i femman på radion. Min lillebror och hans klass var med dock så var han inte med och svarade på några frågor men han satt i publiken och hejade. Tyvärr så gick de inte vidare. De fick 12 poäng och det andra laget fick 15 poäng så det var ju nära att de gick vidare. Men det var ändå bra kämpat. Min Lillasyster och min pappa hängde också med. På Söndag så avslutas veckans omröstning så ta chansen nu då och tyck till. Ska även skriva Veckans ord som är Musik? Ska se på The Voice Sbverige ikväll också. Ikväll är det ju duellerna och jag hoppas verkligen att mina favoriter går vidare.


  Ego mig HAHA XD!


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 25 januari 2012 22:56

Hej alla Läsare!


          


Ska Plugga Spanska nu då!

Av Mikael - 25 januari 2012 20:37

Hej alla Läsare!

Förra veckans ord var ju då vänner, hann ju då inte med att skriva det så jag skriver det nu istället.


Mina vänner tillsammans med min familj och släkt är bäst. Mina vänner har och jag vet att de finns om det händer något som jag behöver prata om. Jag vet ionte vad jag skulle ha gjort utan mina vänner de är som skrivet bäst. Jag lovar att om mina vänner någonsin behöver hjälp med något eller behöver prata så hoppas jag eller jag vet nästan säkert att de vet att jag finns. Det är också som jag både brukar skriva men också säga att om jag fick välja mellan att ha mina vänner eller att vinna hur mycket pengar jag ville så skulle jag helt klart välja mina vänner. Ni vet vilka ni är och jag tycker att ni är bäst!

Lägger dock inte in några bilder gör det kanske senare.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 25 januari 2012 20:02

Hej alla Läsare!

Till och börja med tänkte jag skriva att jag bloggar när jag hinner och nu är det ganska mycket i skolan, prov, läxor m.m så ibland har jag inte tid men jag försöker blogga så mycket jag kan. Ni får gärna komma med tips på andra bloggar eller era egna bloggar så kan ju ni läsa min så kan jag läsa era bloggar. På fredag kommer The sims 3 Sovrum och Badrum prylpaket ut dock så är jag inte säker på om jag ska köpa det än, har ju tänkt och spara till en Systemkamera men jag får se. Igår så hade jag bland annat slöjd där vi fortsatte med våra projekt. Igår var det även termin start på UV så det var kul dock var det inte så många där, hoppas och nästan vet att det kommer komma dit fler nästa vecka. Idag har jag bland annat haft Hemkunskap där vi idag gjorde olika kakor eller pajer eller vad det var för något. Vi hade även genomgån inför Nationella Proven på Svenskan. Imorgon så har jag tagit ledigt från skolan. Doch så har jag inte tagit ledigt hela dagen utan från klockan 1 för jag ska hängfa med min bror till Jönköping där han och hans klass ska vara med i radion på Vi i femman eller jag tror att d3et var i radion. Vet inte vad det är med mig just nu är liksom jättetrött när jg kommer hem från skolan typ varje dag. Jag brukar inte vara så trött men nu under de senaste veckorna så har jag varit super mega trött och typ nästan somnat precis innanför dörren. Som jag skrivit tidigare så tycker jag att det är jättekul att ni kommenterar eller frågar och att ni deltar i omröstningarna. I denna veckas omröstning så är frågan vilket elevhem ni skulle vilja hamna på på Hogwarts. Ska verkligen försöka att börja läsa Harry Potter från början alltså första boken till sista boken när jag har tid. Jag har ju läst de 3 första böckerna men det var när jag var mindre så kommer inte ihåg så mycket från dem. Dock så har jag ju sett alla filmerna utom den sista. Ska strax skriva Förra Veckans ord som var Vänner? och det handlar helt enkelt om mina vänner.


  Typ Ledsna jag HAHA XD!


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 23 januari 2012 21:40

Hej alla Läsare!


Ja då ska jag skriva om Veckans ord som jag skulle skrivit om för typ 2 veckor sen men iallafall så var Veckans ord då Familjen? Jag bor då tillsammans med mina 2 föräldrar och mina 4 syskon. Jag har 5 syskon men min äldsta syster har flyttat ut. Det jag tycker mest om att göra det är att Umgås med Familj, släkt och vänner och jag ägnar mycket tid åt att umgås med dem. En till familjemedlem som betyder väldigt mycket för mig är min katt Orrrie för hon har liksom funnits hela mitt liv och det skulle kännas jättekonstigt om hon dör eller något.  Ja det var typ jag hade och skriva om Familjen just nu.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 23 januari 2012 21:28

Hej alla Läsare!

Idag var det ju då skola igen efter helgen. På bilden har jag tillsammans med en person bestämmt vad vi ska göra för grupparbete sonm vi ska visa för hela klassen. Få se nu vad har hänt mer? Just det vi hade prov i livräddning idag och det gick jättedåligt så jag fick göra om det, vilket är tur för jag vet att jag kan livräddningen men det liksom gick bara inte idag. Skriver strax 1 av der Veckans ord som jag missat. Idag så lägger jag också upp Veckans Omröstning som avslutas på Söndag så ta chansen och tyck till!


God Kväll alla Läsare!

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards