Swedenmikael

Alla inlägg under oktober 2010

Av Mikael - 30 oktober 2010 11:17

Hej som ni säkert har märkt så har jag inte skrivit något på bloggen de senaste dagarna pga sjukdom. Men nu är jag frisk och jag ska sammanfatta dagarna.

 

Torsadag; Jag mådde ganska bra på morgonen, så jag gick till skolan. Vi hade bland annat bild. Skolmaten  var fisk, sås och potatis. Jag åt inte så mycket eftersom att jag höll på att bli sjuk. Jag hade också uvecklings samtal som gick väldigt bra!!! På kvällen såg jag på Robinson.

 

Fredag; Jag var hemma från skolan och vilade upp mig. Jag gjorde inte så mycket jag såg mest på TV. Men senare på dagen blev jag jätte glad, eftersom att jag fick det nya The sims 3 kvällsnöjen. Jag spelade i typ en halvtimme. På kvällen såg jag på Idol. Tyvärr tyckte inte jag att alla idolerna presterade bra igår.

 

Presterade bäst gjorde; Linnea, Minnah och Jay.

 

Presterade sämst gjorde; Elin, Andreas och Geir.

 

Jag tyckte att Geir skulle ha åkt igår. Han har fått alldeles för många chanser. Men valt fel låtar än då.

 

Idag; Jag har inte gjort så mycket än. Senare ska jag kanske åka till Godishuset med min kusin Mikaela. Jag ska även spela lite sims 3 senare. Jag bloggar nog lite senare idag.

 

Trevlig fortsättning på dagen.    

 

 

Av Mikael - 27 oktober 2010 20:12

Hej det har varit en mycket rolig dag idag. På morgonen fram till 12.20 var det vanliga lektioner. Sedan hade vi hälsa dag fram till klockan 10 över 2. Jag hade promenad, vi gick nog ungefär 4 km. Sedan var det dags för konfermation. Idag fyllde vi bland annat i ett papper med lite frågor. Efter konfermationen åkte jag hem och kollade lite på TV. Jag åt även Tacos till middag idag,det var gott. Sen har jag sett på bland annat lite nyheter på TV. Just nu tittar jag på det nya roliga avsnitten av Family Guy.

 

   En trevlig sommar bild. Tyvärr vet jag inte exakt var bilden är tagen.

 

Trevlig kväll läsare och bloggare!!!

Av Mikael - 26 oktober 2010 20:47

Hej jag stod i kosken på mogärde idag, det var jätte kul!!!!!. Det blev lite mindre kul när det var många som ville köpa t ex frallor. Det var som sagt jag men också en annan kompis som stod i kosken. När jag kom hem så kollade jag lite på tv. Det var bland annat Thats`70 show. Efter det så åt jag chiliconcarne och bröd, det var gott. Sen var det dags för UVscouter. Vi såg på en video som en av ledarna hade spelat in på UV lägret i sommras. Sen kom jag hem och såg på Postkodmijonären. Jag ska även se på Dr.House ikväll.      

 

   En vinterbild från halland. Jag tror att den är tagen 2008.

 

Trevlig kväll läsare och bloggare!!

Av Mikael - 25 oktober 2010 18:41

Hej det har varit än spännade dag idag. På morgonen hade jag SO i typ 5 minuter. Efter det gick vi in i aulan och lyssnade på lite om FN eftersom att det var FN dagen igår. Sen hade vi idrott, Vi hade spökboll. Sen var de skolmat, dagens mat var typ som pyttepanna fast med kyckling istället. Efter det hade vi engelska, vi pratade lite om engelska dockusåpor. Senare var det matte som var roligare än vanligt. Till sist på dagens skoldag hade jag Teknik.Vi gick ner i källaren på mogärde, där jag aldrig har varit. Fast nu har jag ju självklart varit där.Sen cyklade jag hem och tittade på tv. Senare ikväll ska jag nog se på Biggest Loser Sverige och göra lite läxor. Det blir spännande imorgon, eftersom att jag och en kompis ska stå i kosken för första gången på mogärde. 

 

   En bild från halland. Tror att det är där jag och min familj brukar gå ut och gå.

 

Det var allt från mig så länge.      

Av Mikael - 24 oktober 2010 19:49

Hej här kommer veckans resultat i omröstningen.

 

Vilket är det roligaste ämnet i skolan?

 

1; Historia med 28,6%

 

2; Idrott, Matematik, Syslöjd, Hemkunskap och Bild med 14,3 % vardera.

 

3; Svenska,Engelska, Tyska Franska eller Spanska,NO,SO,Träslöjd,Teknik, Elevens val och Något annat ämne med 0% vardera.

 

Som ni ser blev det delad andra och tredje plats. Denna vecka deltog 7  personer.

 

Imorgon kommer det in en ny omröstning på bloggen.

 

Det var allt från mig så länge.    

 

Av Mikael - 24 oktober 2010 14:15

Hej jag har tyvärr inte haft tid att skriva de senaste dagarna, men här kommer en sammanfattning

 

Torsdag; Det var måltidens dag i skolan, det bjöds på typ kycklingrantäng med sås och sallad. Efterrätten var glassbåtar. På kvällen såg jag på Robinson och Helenius hörna.

 

Fredag; Hade Spanska och Engelska förhör som gick bra. Skolmaten var korvgryta med ris, det var gott. Maten hemma var prinskorv och janssonsfrästelse. På kvällen såg jag på Idol,Geir borde dock åkt ut ur idol.

 

Lördag; Jag var som vanligt på Godis huset med min kusin Mikaela. Sen åkte vi till hennes mormor och morfar. Där spelade jag och Mikaela bland annat kort. Efter det gick Jag och Mikaela ut med hennes hund Molly och så promenerade vi hem till henne.

 

Idag; På morgonen  var jag på gudstjänsten med konfermationen. Där spleade vi bland annat upp ett drama som gick bra. Sedan gick jag hem och såg lite på tv. Maten idag var Falukorv, senapssås och potatis, det var jätte gott. Senare idag ska vi åka till mormor och morfar, eftersom att morfar fyller år idag. Grattis morfar!!!!!!  . Sen blir det väll att jag kollar på parlamentet ikväll.

 

 En bild i halland. Jag hoppas ni gillade inlägget.

Det var allt från mig så länge.        

Av Mikael - 20 oktober 2010 18:39

Hej det har varit lika roligt som vanligt idag. Men vädret har varit jätte dåligt, regnit och jätte kallt  . Men det som bland annat gjorde dagen bättre var när jag fick reda på att jag fick 17,5 av 18 på engelska glosförhöret. Jag hade fysik på morgonen, som dock gick mindre bra. Jag fattade inte så mycket under lektionen. Allra först på morgonen hade jag SO som gick bra. Sen hade jag Matematik och Engelska. Jag hade även elevens val som gick ganska bra. Som vanligt på onsdagar har jag varit på konfermationen, där vi bland annat övade på typ ett drama som vi ska ha på söndag. Det gick ganska bra och det var kul. Sen kom jag hem och såg lite på Tv. Middagen var köttbullar med makaroner, det var gott. Jag tror att jag ska spela lite sims 3 senare, men jag är inte rikigt säker på om jag hinner måste göra lite läxor också. Ikväll ska jag nog se på Halv åtta hos mig, berg flyttar in och Välkommen åter på tv.

 

   En bild i Halland, där jag och min familj brukar gå. Det var allt från mig så länge bloggens skapare swedenmikael.

Av Mikael - 19 oktober 2010 20:05

Hej det har varit en trevlig dag idag, men vädret var dock inte lika bra regnit och kallt. Jag fick 20/20 på spanska förhöret, vilket gjorde mig extra glad idag. Hade även SO, svenska, No, Spanska och så hade jag syslöjd som gick mycket bra idag. Sedan kom jag hem och så såg jag lite på Tv och åt lite Lasagne. Som vanligt var jag på UV scouterna idag. Det var provboken idag och det gick bra idag, det var kul också. När jag kom hem från Uv så satt jag och familjen och såg på Halv åtta hos mig.

 

   En bild på mig när jag är ute och går med mina två kusiner. Som jag skrivit tidigare så är det bra om ni tipsar andra om bloggen, eftersom att jag alltid tycker att det är roligt med många besökare. Kommentera, fråga eller om ni vill göra något annat på bloggen. Nu ska jag spela lite sims 3 så det var allt från mig så länge bloggens skapare swedenmikael.

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards