Swedenmikael

Alla inlägg under februari 2012

Av Mikael - 29 februari 2012 20:57

Hej alla Läsare!


Ja jag har då som rubriken antyder Redovisning imorgon och den kommer att handla om författaren jag valde att reda visa om nämligen Agatha Christie. Är verkligen jättenervös men det kommer nog att gå bra. Idasg då så har det ju varit skolöa som vanligt. Det var en ganska vanlig skoldag idag hände inte så mycket men den roligaste lektinen idag var Hemkunskapen där vi idag pratde lite om lån ocgh så gjorde vi även äppelkräm och jordgubbkräm och det var gott. Just det svenskan var ganska okej den med. På svenskan så hade vi lite genomgång inför muntliga nationella provet i svenska och så Hade Nilla sin författar redovisning och Hannes och Oscar hade sina författar redovisningar.


 När jag kom hem så somnade jag nästan direkt men det kan ju bero på att jag var upp till typ kvart i 3 igår eftersom att jag var tvungen att bli klar med min författar redovisning men liksom fattade inte hur jag skulle spara på USB och det gick inte att skicka till mailen. Men nu vet jag ju hur jag ska skicka powerpointen till USBet så har redovisningen imorgon istället. Efter att jag hade sovit så kollade jag lite på Scrubs och sedan så gjorde jag en jättegod omellet som jag åt. Nu har jag mest övat på redvisningen och så har jag ju kollat lite på Halv 8 hos mig och Sveriges Mästerkock. Ska snart plugga glosor och duscha så hinner inte blogga mer.


  Skrattande jag i kiosken antar jag HAHA XD!


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 28 februari 2012 19:35

Hej alla Läsare!


Dagen idag började bra hade sovmorgobn så fick sova lite längre. Efter att jag hade vaknat så hade jag typ försovit mig lite så fick stressa jättemycket men hann som vanligt precis i tid. Första lektionen idag var SO där vi skrev prov om andra värlskriget. Det var bara en fråga som jag inte skrev något på så jag tror att det gick ganska bra och jag tror att jag får VG eller MVG på det provet. Jag hade även några andra lektioner men den roligaste lektionen idag var slöjden där jag fortsatte med mitt hemliga slöjdprojektet.


När jag kom hem så åt jag lite och sen så kollade jag lite på Family Guy just det det är ju nya asvnitt av The Simpsons och Family Guy ikväll så det ska kag se. Men i alla fall så såg jag lite på Family Guy ocj just det jag såg även lite på Scrubs men sen så somnade jag igen vet inte vad det beror på. Men i alla fall så vaknade jag typ efter en halvtimme för då var det dags för UV där vi idag gjorde lite olika saker. Men nu ska jag se en stund på Halv 8 hos mig så hinner inte blogga mera just nu.


  Ego mig i kiosken HAHA XD!


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 27 februari 2012 20:12

Hej alla Läsare!


Jag hann inte skriva veckans ord förra veckan som var gymnasiet? så skriver det nu istället.


Jag har ju då ansökt om att få gå på  Estet Teater i Jönköping och jag hoppas verkligen att jag kommer in men mina chanser är goda så det kommer nog att bli så. Det kommer verkligen att kännas konstigt att lämna klassen för har ju så många vänner där och nu får jag helt pklötsligt inte gå i samma klass med dem längre kommer ju kännas jättekonstigt. Det kommer också att kännas knostigt nmen oc´kså väldigt spännande och kul om jag får börja på Estet Teater i Jönköping liksom känner ju ingen där. Detta var några om mina tankar om gymnasiet.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 27 februari 2012 19:57

Hej alla Läsare!


Ja förra veckans fråga var alltså;


Vem/Vilka tycker ni var bäst i deltävling 2 i Göteborg och deltävling 3 i Leksand i Melodifestivalen 2012?


1. Ulrik Munther med 50%

2. David Lindgren,  Mattias Andréasson och Björn Ranelid feat. Sara Li kom på delad andra plats med 16.7% vardera.


Totalt 6 personer deltog i förra veckans omröstning.


Jag lägger upp veckans omröstning på bloggen strax.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 27 februari 2012 19:41

Hej alla Läsare!


Hann inte blogga mer igår så resultatet i förra veckans omröstning kommer efter det här inlägget, skriver även förra veckans Veckans ord efter detta inlägg.


Idag har jag ju då gått i skolan som vanligt. På bilden så fortsatte jag och Måns med vårat bikldprojekt nämligen en stillbildfilm och den handflar om våra konstnärer. På matten idag så fortsatte jag med att räkna i kapitlet som vanligt och så frågade jag lirte frågor om matteläxan. efter matten så var det dags för bad där vi idag skulle simma så många längder som möjligt under 20 minuter och jag simmade 24 längder så det var väll ganska okej antar jag. Efter badet så var det dags för elvens val på NOn och mitt elvens val i NOn är kemilaburationer. Dagen labuurationer var att vi skulle ta reda på hur mycket vatten i procent det finns i olika livsmedel. Jag jobbade tillsammans med Petter och jag tyckte det gick jättebra.


Har SO prov imorgon om Andra Värlskriget så ska snart fortsätta plugga efter att jag har kollat på Familjen Annorlunda. Ska även se på Kvällsöppet ikväll men det får bli när jag plu´ggat klart på SOn. Just det glömmde att sjkriva att jag bestämt vad jag ska heta på klasströjan. Jag ska heta Mikael "Assåtypliksom öh.. skoja" Ivarsson Lind.


   Ego mig i kiosken HAHA XD!


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 26 februari 2012 09:14

Hej alla Läsare!


Jag är då assistent i kyrkan så ska snart åka till kyrkan och hjälpa till med något vet dock inte riktigt vad jag ska hjälpa till med. Mikaela, jag och Jennifer är ju då minstranter så jag får väll dela ut psalmböcker eller något. Men i alla fall så kommer alla assistenter och till Frankrike och det kommer bli så kul att f¨å åka tillbaks dit för har redan varit där 2 gånger när jag var liten och sklulle operera shunten eller hur det stavas. Vet dock inte riktigt när vi ska åka men jag tror att vi ska åka typ i slutet på Juli eller i Augusti men är dock inte säker. Vet inte riktigt vad jag ska göra mer idag så jag får väll se lite vad jag gör senare idag. Men hinner inte blogga mer just nu.


God Morgon alla Läsare!

Av Mikael - 25 februari 2012 21:56

Hej alla Läsare!


ja till och börja med så tänkte jag skriva att jag, mamma, min minsta lillasyster Sofia och min lillerbror Robin gick som planerat. Dock gick inte jag lika långt som dem för att jag ville duscha först innan jag gick så det gick före så jag möte dem vid Willys. När vi ändå var inne på Willys så sprang jag och Robin in och handlade barnmat, tuschpennor (tror jag stavade fel), Choklad och en sån där lakrits godis grej. Efter att jag och Robin hade handlat så gick vi hemåt dock så kom vi på att vi skulle köpa läsk också så då sprang jag och Robin in på Lidl och köpte en cola och en sockerdricka.


Efter det så gick vi hemåt dock när vi stod utanför huset så hade jag tydligen tagit fel barnmat på något sätt jag hade tagit 8 månaders mat men Sofia gillar bara 6 månaders mat. Så då fick jag ochj Robin bege oss till Willys igen och köpa Spaggeti och Köttfärsås på barnmatsbruk 6 månader. Efter att vi hade köpt den rätta barnmaten så begav vi oss hem igen. Plötsligt så fick jag se något märkligt. Jag såg av någon anledning på månen och idag är det ju halvmåne men i alla fall så var det som en vit rund ring typ som en spotlight (fast det var det inte) på månen. Dock så var det ganska svagt så man såg månen i alla fall men det är fortfarande ganska märkligt. Är det bara jag som aldrig sett något sånt innan? eller i alla fall så kommer jag inte ihåg att jag sett något sånt innan.


 När jag och Robin entligen var hemma så lekte jag lite med Sofia. Efter det så var det dags för deltävling 4 i Malmö i Melodifestivalen 2012. Ikväll så tycket jag att Lisa och Danny var bäst och de gick även till final så det var jättekul. Imorgon så ska jag hjälpa till i kyrkan klockan halv 11 till typ halv 1 så måste nog snart gå och sova.


   Skrattande jag HAHA XD!


God Natt alla Läsare!

Av Mikael - 25 februari 2012 16:59

Hej alla Läsare!


Hinner inte blogga så mycket för ska strax gå ut med mamma, min minsta lillasyster Sofia och min lillebror Robin. Men i alla fall så har jag inte gjort så mycket än idag typ bara kollat på TV och så. Men ikväll så ska jag se på deltävling 4 i Malmö i Melodifestivalen 2012. Kom ihåg att veckans omröstning avslutas imorgon så ta chansen och tyck till. Det var nog allt så länge men jag bloggar lite mer sen.


God Middag alla Läsare!

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards