Swedenmikael

Alla inlägg under juli 2012

Av Mikael - 30 juli 2012 23:12

Hej alla Läsare!


Som jag har skrivit tidigare så blev jag ju då antagen till Per Brahe Gymnasiet och det gjorde mig verkligen sjukt glad och jag är fortfarande lika glad men i alla fall så tänkte jag skriva lite om antagningen och så.


Jag var ju då på ett antagningsprov i mars 2012 och själva provet bestod av 2 delar en gruppdel där det var improvisation och så en inviduell del där man redan före skulle ha övat in en text som man fick välja själv och jag valde ett stycke ur boken I Taket Lyser Stjärnorna och boken är även en film så jag tyckte att det passade bra.


Antagningsdagen började med Gruppdelen av provet och det var faktist mycket roligare än vad jag hade trott och dessutom så träffade jag ju några som kanske skulle gå i min framtida klass jag vet ju dock inte vilka än men grupp provet gick i alla fall väldigt bra enligt mig själv. En av sakerna som man fick göra var bland annat att man typ skulle låtsas att man steg in i en taxi som en valfri figur eller humör så då valde jag fjortis och jag måste säga att det var sjukt roligt att spela fjortis.


Efter gruppdelen så visade faddrarna oss runt på skolan och skolan var ju sjukt stor men jag antar att man lär sig och hitta någon gång HAHA XD! :D Efter rundturen så var det dags för mitt inviduella prov och jag var så sjukt nervös så jag trodde att jag skulle spy seriöst. Men när jag väll började så gick det mycket bättre äön förväntat dock så gjorde nervositeten sig påmind några gånger under provet men det gick bra. När provet var klart så hade jag bara intervjuen kvar och den var inte så speciellt svår så det gick bra.


Efter Antagningsdagen så hade jag ju bara matten kvar att fixa och sen så trodde jag i alla fall att jag skulle komma in på Gymnasiet. För att fixa matten så behövde jag få Godkännt på Nationella Proven i matte så jag pluggade och pluggade och det gav resultat jag fick G på Nationella Proven med 4 poängs marginal och när jag insåg att jag skulle få G i matte så blev jag så blev jag verkligen sjukt glad.


Jag låg ju då på sjukhus när mamma berättade för mig att jag faktis hade kommit in på Estet med inriktning Teater på Per Brahe och ännu en gång blev jag sjukt glad.


Det var ganska mycket om Per Brahe men jag fick inte riktigt med allt jag ville så jag skriver mer i ett annat inlägg imorgon.


Jag ville bara skriva att jag tillägnar detta inlägg åt min faster som fyller år idag och ännu en gång Grattis Faster! :D


 


God Natt alla Läsare!


Av Mikael - 14 juli 2012 20:06

 Hej alla Läsare!


Jag vill bara skriva förlåt mig för mitt dåliga bloggande under den senaste tiden men det beror på att jag ha legat på sjukhus i typ en månad och sedan när jag kom hem då har jag varit för trött för attt blogga men nu när bloggplatsen appen är ute så kan jag ju äntligen ladda ner den och börja mobil blogga så då kanske ni får lite mer bloggande framöver men jag får se hur mycket jag hinner och orkar. Det var nog allt så länge men jag lovar att jag ska berätta mer och förklara mer sen och dessutom så har jag ju en väldigt rolig och glädjande nyhet som jag måste berätta om och så ska ju nästa del i Sims Historien Victorias LIv publiceras också. HAHA XD med andra ord så har jag ganska mycket att göra men jag ska göra mitt bästa.


Det var nog allt så länge i alla fall.


God Kväll alla Läsare!

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards