Swedenmikael

Alla inlägg under oktober 2012

Av Mikael - 31 oktober 2012 23:05

Hej alla Läsare!


Ja idag börjadee j inte dagen så lyckat med att jag försov mig för liksom jag skulle ju på Speldag/kväll hos Jimmy idag klockan 1 men mamma hade glömmt och vecka mig och jag hade glömmt och ställa klockan så jag vaknade klockan 1 och fick typ panik. Dock så löste det sig och jag åt en lite sabb frukost och sedan så cyklade jag ju då till Helges (En Ica affär i Vetlanda) där jag mötte Jimmy och sedan så gick vi till hans hus eftersom att jag inte visste riktigt var han bodde så visade han mig det.


Hos Jimmy var även Sanna, Karolina, Jasin och Jenna dock så kunde ju tyvär inte Caroline vara med eftersom att hon jobbade.


I alla fall så när jag kom deit så började vi med att spela några dansspel, sedan så spelade vi ett spel med Supermario, Sonic och sånna figurer och spelet hade med OS i Lonon 2012 att göra för det var helt enkelt olika grnar som t ex längdhopp och det var ett riktigt roligt spel.


Efter det så spelade vi ett annat dansspel som det bara var ABBA musik med och det var riktigt roligt det också. Efter det så spelade vi ett spel som hette Rayman någotting och det spelet handlar ju om de där sjukt gulliga men ändå så jobbiga kaninerna och där skulle man typ göra olika tävlingar och så och det var roligt det också.


Jo just det Jasin och Jenna hade redan åkt hem tidigare under kvällen. Men i alla fall så efter att vi hade spelat det spelet en stund så skulle Sanna och jag också hem men innan vi åkte hem åt 2 olika håll så satt vi som var kvar och pratade lite om gammla goda minnen från förr i tiden när vi var barn dock så kännde jag ju inte dem då men i alla fall.


När jag kom hem så åt jag lite mat och så var jag med den delen av familjen som var hemma för min lillebror Robin och min pappa stod ju i kiosken i Borohallen under kvällen ¨så de var ju inte hemma då.


Vi kolladfe även en stund på TV och sedan så har jag Facebookat men mycket mer har jag inte gjort.


Det var nog allt jag hade att skriva om just nu men kvällens bild är i alla fall på hela min dräkt från Halloweenfesten i Torsdags med teatrarna :D Jag tycker själv att jag ser väldigt creepy ut eller vad tycker ni?? Fast jag kan ju i alla fall övertyga er om att ni hade blivit lite smått rädd för Mr Barbar (Jag döpte om min karaktär) ifall ni hade mött honom just den kvällen i alla fall :D


Ha ett fortsatt trevligt Höstlov till alla er där ute som just nu har Höstlov :D


 


God Natt alla Läsare!

 

Av Mikael - 30 oktober 2012 23:52

Hej alla Läsare!


Jo nu är det såhär att jag verkligen vill tacka så många människor för så mycket och det vill jag göra genom att skriva detta inlägget till dem. Dessa personer är bara några som betyder och har betytt väldigt mycket för mig av olika anledningar.


Mamma Och Pappa för att de är helt enkelt bäst.


Mina Syskon för att de är mina syskon, visst vi bråkar ibland men vi blir alltid sams och vi har väldigt ofta roligt ihop.


Min kusin Mikaela. Jag har kännt henne väldigt länge i 13 år nu faktiskt för hon är 3 år yngre än mig men trots det så har vi en väldigt bra kontakt. Vi har samma humor och vi liksom har väldigt roligt tillsammans.


Mina kusiner Kent Och Evelina har jag också en väldigt bra kontakt med.


Mina andra kusiner betyder också väldigt mycket för mig.


Mormor och Morfar är ju bara bäst de med.


Mina andra släktingar är också bäst liksom jag kan inte skriva så mycket mer än att de bara är bäst.


Min allra närmaste vänner Carro och Jimmy är så sagolikt snälla och vi har väldigt roligt tillsammans och ofta kallar jag dem för mitt egna ord Vänsyskon för att jag har verkligen kommit nära dem på väldigt kort tid.


Sanna och Angelica var ju de personer som jag faktiskt värvade mig till KU för snart ett år sedan och de var också de som gjorde så att jag fick träffa alla underbara personer på KU och de är helt fantastiska på alla sätt och vis.


Anette som är en fantastisk ledare på KU och hon är så trevlig att man nästan smälter så trevligf är hon och dessutom så har  hon en så go humor så det finns inte och dessutom är hon en fantastisk människa på alla sätt och vis precis som alla andra som jag har nämnt och kommer att nämna i detta inlägg.


Magnus är också en väldigt bra ledare och han är väldigt trevlig.


Alla andra av mina KU kompisar de är ju bara för bäst och jag har verkligen roligt när jag är tillsammans med dem.


Jezzica och Jannica som är mina gamla klasskompisar från Mogärde de har en sån go humor och de är väldigt roliga och trevliga att vara med.


Mikaela. Var jag en väldigt bra kompis med i 8an men även på Hösterminen i 9an men sedan så ville vi olika saker så vi gled ifrån varandra dock så kommer hon alltid att ha varit min närmsta vän på Mogärde oavsett vad som händer.


Alla andra trevliga människor på Mogärde har också varit till stor betydelse för mig.


Ingegärd är en fantastisk ledare på UV och det är även Görgen och Helene också.

Alla andra människor på UV är också väldigt roliga att vara med-


Min fantastiska klass som jag just nu går med på Gymnasiet, ES1B vi är bäst. Jag tycker verkligen om er allihopa och ni alla är fantastiska och på alla sätt och vis trevliga människor. Ni har även go humor allighopa och att ni alla vill vara vän med mig känns ännu bättre för jag var så nervös inför Gymnasiestarten att det skulle bli sånna där otäcka grupperingar som det blev på Högstadiet då jag kännde att jag hamnade i mitten eftersom att jag ville umgås med alla. I alla fall så är jag jättesupermega glad över att jag får gå i smma klass som er i 3 år.


Sen vill jag också tacka alla andra människor på Per Brahe för de är helt fantastiska och man kan verkligen vara sig själv här och det inte något jag skriver utan det är sanning.


Det finns mängder med fler människor som jag skulle vilja tacka så till er som jag inte har nämnt i inlägget ni är också ettfantastiskt gäng allihopa och jag är glad att jag har er.


Ett stort TACK för att nu finns allihopa :D


God Natt alla Läsare!


Av Mikael - 30 oktober 2012 22:38

Hej alla Läsare!


Ja idag har jag varit GLAD hela dagen, visserligen så brukar jag ju vara det men idag har jag liksom varit extra glad.


Idag har jag varit hemma i stort sätt hela dagen och bara vilat och typ kollat på TV och så tog jag mig faktiskt lite tid att spela ite The Sims 3 och det var roligt även om jag inte gjorde så speciellt mycket utan jag bara spelade med en familj och så sparade jag inte heller när jag hade spelat klart för jag kännde att jag ändå inte hade kommit någon vart.


Efter att jag hade sovit i typ 2 timmar kanske (Vilket var skönt för jag kännde mig trött) så var det dags för UV. Idag var det dock bara min kusinvitamin Mikaela och Felicia som var med eller Kevin och de var ju också med men jag menar från Vetlanda liksom.


Idag var det typ Spelkväll så jag och Mickan (Mikaela), Felicia, Kevin och även Görgen satt och spelade 4 i rad eller vad det heter och jag vann faktiskt några gånger. Jag, Mickan och Fillan (Felicia) var även ute lite och typ pratade och sånt.


Så det var roligt5 helt enkelt dock så hade det ju varit ännu roligare om de andra hade varit med men de hade ju annat för sig eftersom att det är lov och så.


Jo just det, det glömmde jag nästan att skriva jag pratade med mamma om att jag önskar mig sköldpaddor i Julklapp och hon sa att i fick prata mer om det lite längre fram och så måste ju pappa gå med på det också vilket jag hoppas för jag vill verkligen ha sånna där små gulliga sköldpaddor.


Imorgon så ska jag ju då på en Speldag eller vad man ska kalla de hos Jimmy och Sanna och några till från KU kommer också att vara där så det ska bli roligt. Dock så kunde ju inte Carro komma eftersom att hon jobbar men jag får skriva Lycka Till på jobbet här på bloggen och så kommer hon kanske kunna vara med nästa gång.


Sedan blev jag lite lättad lite tidigare ikväll. På grund utav en status på Facebook så trodde jag att Carro skulle flytta till Las Vegas i 11 månader vilket gjorde mig lite orolig just med tanke på att jag inte skulle kunna träffa min bästis på 11 månader. Jag såg statusen igår och naturligtvis så får hon flytta dit om hon vill och hon har mitt fulla stöd som vän men problemet hade varit att jag hade saknat henne så sjukt mycket. Dock så skrev jag med henne ikväll och det vsade sig att jag hade missupffattat statusen och att hon inte alls skulle flytta dit utan att hon bara skulle vilja teste och göra det någong gång i framtiden typ.


Kvällens bilder är från Bowlingen med KU och vissa av bilderna är flumm bilder så bered er på att glädjespridarna har anlänt :D Jo just det det är mina bästisar Sanna, Jimmy och Carro som är med på bilderna :D



    


 


God Natt alla Läsare!






Av Mikael - 29 oktober 2012 20:09

Hej alla Läsare!


Ja här kommer kvällens andra Länkyte.


Den här gången är det en till tjej som heter Elin och hon är min barndoms vän för vi har gått i samma klass en 2an och vi har även hållit på med fritidsaktiviteter ihop t ex dansen.


Hon är i alla fall en go tjej som mina klasskompisar oc numera även jag skulle ha sagt, bloggen finns på http://eliinsaandstrom.devote.se/


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 29 oktober 2012 19:32

Hej alla Läsare!


Den länken är till en tjejs blogg och den som driver bloggen heter Elin. Hon går Estet Teater på Per Brahe precis som jag dock är hon äldre än mig så hon går i 2an eller 3an vet dock inte riktigt vad.


Bloggen finns i alla fall på http://elinbjureks.se/ :D


God Kväll alla Läsare!



Av Mikael - 29 oktober 2012 19:15

Hej alla Läsare!


Ja nu har ju då Höstlovet börjat och jag fick sova till typ 11 på en Måndag och det har jag inte gjort på flera månader för jag måste ju vanligtvis gå upp klockan 5 på Måndagar.


När jag hade vaknat och så, så klädde jag på mig och sedan så fannas det inget gott till frukost hemma så jag gjorde lite brunch istället och det blev rotmos och falukorbv och det var ganska gott faktiskt.


Efter det kollade jag en stund på TV och så Facebookade jag.


Sedan så kom min bästis Carro och hämtade mig eftersom att vi skulle till Bowlingen med KU och Malin satt också med i bilen.


Själva bowlingen var jätterolig men det gick la sådär för mig jag kom typ sist men det var roligt i alla fall och så hade jag ju med mig kameran och denna gången tog jag massor av kort, har ju tänkt att göra det på KU flera gånger men det har liksom aldrig blivit av men nu blev det av.


Efter bowlingen så gick jag, Carro och Malin till en av djurbutikerna i Vetlanda och den butiken heter Djuren Värld och den andra djurbutiken i Vetlanda heter DjurMagazinet. I alla fall så bestämmde jag mig för en sak när vi var i djurbutiken.


Jag har nu bestämmt att jag ska önska mig sånna där lite mindre sköldpaddor i Julklapp för jag tycker att de är så sjukt söta dock så måste jag ju kolla med mamma och pappa först men om jag har terrariummet eller vad det heter och sköldpaddorna på mitt rum så tror jag i alla fall att jag kan få ha dem. Jag tror tyvärr att jag måste offra min stora tjock TV men det gör mig inte så mycket eftersom att jag ändå inte kollar så mycket på TV. De saker jag kollar på kan jag ju faktiskt se på, på t ex SVT Play och TV 4 Play och där kan jag ju även se t ex X Factor Live så det funkar ju.


Sen tog jag även reda på lite priser och de vanliga sköldpaddora som är ganska stora kostade ju typ 2 000 kronor och då fick jag lite panik att de var så dyra. Men så frågade jag om de fanns några billigare och då sa hon i butiken att det fanns mindre sköldpaddor som bara kostar 250 kronor så då kan jag ju köpa dem för de var ju faktiskt de lite mindre sköldpaddorna som jag ville ha för jag tycer att de är sötast. Sedan frågade jag lite om priser för terrarium och sånt och det var inte så dyrt det heller och hon i butiken sa att det som kostar är ju det man köper från början alltså terrarium, en sån där UV lampa och sånt sedan så är det ju typ bara mat och sånt som kostar och hon sa att maten var ganska billig.


Så om jag får ska jag absolut önska mig sköldpaddor.


Efter det så skjutsade Carro hem mig. Här hemma har jag typ bara vilat och så för kännde mig ganska trött efter filmkvällen som var i helgen.


Senare ikväll blir det väll att kolla på TV och sånt och så måste jag ju skriva den senaste Teaterloggen som jag inte har hunnit att bli klar med. Jo just det, det har jag ju glömmt att skriva men typ i Torsdags så kom första snön till Vetlanda och till Nässjö och det var glashalt på stationen i Nässjö och i Vetlanda. Dock har typ alla snö försvunnit här i Vetlanda men det kommer väll mer i December hoppas jag.


Det var nog allt sålänge men här kommer i alla fall lite bilder från Bowlingen :D Jo just det bilderna är på min bästis Carro, jag och min vän Sanna men ni kommer få fler bilder från Bowlingen och på fler personer från KU men jag vill ha deras tillåtelse att lägga upp bilderna på bloggen först. Dock har jag ju redan fått Carros och Sannas tillstånd så därför kommer det nu lite bilder då.


 

 

 

 

 


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 28 oktober 2012 23:34

Hej alla Läsare!


Den här vekcan så är det faktiskt samma lista som förra veckan vilket är första gången men här kommer i alla fall listan igen ifall ni inte riktigt kommer ihåg den. Jo just det för att göra Top 10 Listan lite snyggare så har jag ändrat mellan rummet mellan låtarna så det är imget fel i inlägget eller så.



1. Ängeln i Rummet i Laleh Version.


2. Elephant, Laleh


3. November, Laleh


4. You´re Beautiful i Isak Version (X Factor Sverige 2012)


5. Somebody That I Used To Know i Isak Version (X Factor Sverige 2012)


6. Mmmbop i Awa Version (X Factor Sverige 2012)


7. En Värld Full Av Liv, Lejonkungen


8. Colors Of The Wind, Pocahontas


9. Euphoria, Loreen


10. Mercy, Duffy


Dessa var ju då veckans låtar.


God Natt alla Läsare!


Av Mikael - 28 oktober 2012 22:51

Hej alla Läsare!


Jag ska väll börja med att skrivas lite om vad jag gjorde igår.


Början av dagen igår bestod mest av Packningen och så duschade jag också. Efter det så åkte jag till Mormor och Morfar i deras nya hus som faktiskt ligger närmare vårat hus än vad det gjorde tidigare vilket är roligt så nu kan jag gå dit för det är typ mellan 200 och 300 meter från mitt hus till deraws hus så det går ju fort att gå.


I alla fall var vi på kalas där med min kusinvitamin Mikaela, min andra kusin Gustav (Hennes Lillebror) och min kusin Selma. Det var trevligt och så dock kunde jag inte vara där sålänge eftersom att jag skulle på filmkvällen men en stund var jag där i alla fall. Men nästa gång vi ska på kalas så ska jag inte planera något samma dag för jag vill ju faktiskt tillbringa tid med min familj och släkt också. Men problemet de3nnas gången var att jag lite dubbelbokade mig för jag visste inte att vi skulle ha det kaslaset när jag bestämmde3 med mina kompisar om filmkvällen.


I alla fall så gick tågresan till Jönköping ganska bra (Filmkvällen var hos en kompis i klassen) dock hade jag lite problem med att hitta rätt stadsbuss som vanligt med andra ord men det löste sig och jag kom dit.


Filmkvällen var ju Halloween inspirerad alltså ty en Halloweenfest och jag hade ju tänkt att sminka mig så att det blev som min Halloween dräkt som jag hade på mig i Torsdags men jag hann inte med det och på bussen kunde jag ju inte göra det så jag beslutade att skippa sminket förutom det mörka som skulle vara runt ögonen och sen så körde jag med att bara ha på mig Halloween dräkten.


Filmkvällen var väldigt rolig dock så kom jag ju senare än de andra så jag vet inte om de andra kollade på fler4 filmer innan jag kom men när jag hade kommit så kollade vi i alla fall på en film och sedan så pratade vi mest och så. Filmen var en Skräckfilm och hette The Children och den handlade typ om några barn som fick något virus och så blev de typ helt sjuka i huvudet och började döda sina föräldrar och så. Denna skräckfilmen vsr typ den första seriösa skräckfilmen som jag har sett på och som tur var så tyckte jag inte att den var så läskig. Det var dock något posetivt för jag hade nog bara blivit livrädd om jag hade sätt någon superläskig skräckfilm eftersom att det som sagt var första seriösa skrcäkfilmen som jag har sätt på.


Jag kännde ju typ bara 4 stycken som var på filmkvällen och de var ju typ de personerna som varit med på de andra filmkvällarna. Men jag lärde i alla fall känna några nya personer och det var ju roligt :D


I alla fall så kunde inte jag, Magda (Som jag redan kännde innan filmkvällen) och en annan kille inte somna så vi satt upp till klockan 6 på morgonen och pratade typ och det var roligt.


Men när klockan var 6 så var jag så trött så jag bara somnade utan att jag tänkte på det och jag hade ju ställt mitt larm på moblien på 7 men tydligen så hade jag inte vaknat av det så de andra fick stänga av larmet HAHA XD! :D


Men i alla fall så vaknade jag typ kvart över 7 ändån. <På morgonen så åt vi typ frukost, kollade på Lejon kungen 2 och då somnade jag igen men det var typ bara en POwer Sleep i 5 minuter och så praqtade vi mera. När klockan började3 närma sig typ halv 12 så vasr ju jag tvunge att gå eftrsom astt jag skulle hinna med en stdsbuss som skulle gå till Rådhusparen så att jag skulle hinna med mitt tåg hem. Även på morgonen hade jag lite problem med att hitta vad jag skuile stå så att jag gick på rätt stadsbuss men det löste sig även denna gång och jag kom med rätt stadsbuss träffade och han som körde bussen var precis lika trevlig som han som körde bussen igår så det var posetivt.


Tågresan hem gick lika bra som vanligt. Dock fick jag gå hem från stationen i Vetlanda eftersom att pappa var med min lillebror Robin på hans Hockeymatch och mamma kunde inte hämta mig eftersom att min minsta lillasyster Sofia var sjuk så hon ville inte ta ut henne i kylan vilket jag förstår och jag fick ju ite motion så det är ju alltid något.


Här hemma har jag typ bara kollat på TV, sovit och varit lite med familjen.


Tidigare ikväll kollade jag ju då på Solsidan, Helenius Hörna och lite på Partasj och det var roligt.


Imorgon blir det ju då Bowling med KU så det ska bli kul. Men nu är jag sö trött så jag ska bara skriva Veckans Top 10 Lista på bloggen och sedan så skka jag sova.


Kvällens bild är på min Halloweendräkt från i Torsdags dock är det inte helbild utn bara på själva ansiktet. En helbild kan ni få senare i veckan. Jo just det sorry att inlägget är ganska rörigt men jag är jättetrött.


 


God Kväll alla Läsare!



Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards