Swedenmikael

Alla inlägg under juni 2013

Av Mikael - 24 juni 2013 22:53

Hallojsan alla Läsare!


Ja idag tog jag ju då bussen och tåget till Jönköping och där medans jag väntade i buskuren på Hanna s¨lev jag intervjuad av Smålands nytt och det var ju sjukt skoj kom faktiskt med i typ 5 sekunder i TV.


Sedan kom ju då i alla fall Hanna och vi tog bussen till A6 och shoppade runt lite där så det var skoj, jag köpte ett par röda chinos shorts på HM som jag verkligen behövde. Vi pratade en hel del på både bussen dit, under shoppingen men också på bussen tillbaks och det var askul.


Vi tog ju då bussen tillbaks till rådhus där vi mötte Elsa och det var askul eftersom att jag inte har sätt Elsa på typ 2 veckor så har saknat henne en hel del. Vi pratde ju lite också och så stack vi alla 3 till donken och åt där och så satt vi och pratade aslänge med vilket var väldigt mysigt.


Efter det tog jag tåget och bussen hem och här hemma är just nu packningen i full gång inför UV lägret imon, jag hann som vanligt inte med att packa när jag hade bestämt att jag skulle packa men sån är jag liksom. Jag kommer ju då vara på UV läger från imon till Söndag så kommer inte kunna uppdatera alls i veckan.


Tack Gud för att du finns, och gör så att UV lägret blir AWESOME och riktigt gött. Gör också så att både min familj och mina vänner kommer att må bra. Tack Jesus. Amen.


Här är en bild på mina Chinos Shorts.


 


God Natt alla Läsare!


Av Mikael - 23 juni 2013 21:00

Hallojsan alla Läsare!


Ja, alltså hur får man en relation till Gud egentligen? Hur kan jag snacka med någon som jag kanske inte ser? Vill Gud verkligen prata med just mig?


Jo, alltså, man måste ägna tid åt Gud, man måste verkligen det. Jag kan väll erkänna att jag inte pratar med Gud varje dag, för ibland är jag så stressad och har så mycket tankar om läxor, prov och tusen saker jag måste göra så att jag nästan glömmer bort det vissa dagar och det måste jag verkligen bli bättre på vilket jag har blivit också. Men Gud har förståelse, det vet jag och om det är så att jag inte riktigt snackar med Gud ena dagen så snackar jag med Gud dagen efter och man mår verkligen väldigt bra av det. Det känns så gött att alltid ha någon att prata med, särskilt för mig som ofta sitter själv på tåget. Relationen till Gud fungerar precis som relationen till en vän, om man inte pratar med Gud på länge så är det klart att man glider ifrån honom men om man däremot försöker att prata med honom varje dag så blir realtionen starkare och dessutom växer man väldigt mycket i sin tro.


En fin och AWESOME vän till mig förklarade för ett tag sedan att man inte bara ska ägna liten stund på kvällen åt Gud utan att man ska försöka att ägna hela dagen åt Gud, nu menar jag inte att man måste sitta i kyrkan utan det räcker precis som min vän sa att man ber lite småböner här och var och precis som min vän sa så växer man väldigt mycket i sin tro på Gud om man gör så. Så Gud är en vän då alltså? Ja, det kan man säga men han är också en pappa, alltså du har ju en pappa men Gud är också en pappa, ja ni förstår hur jag menar. Alltså jag har ju min pappa som är en ASBRA pappa men så har jag ju också Gud som är både en pappa och en vän, alltså jag är en aning dålig på att förklara just det men jag hoppas att ni förstår hur jag menar. Och för att hålla relationen stark med Gud så måste man höra av sig och snacka med Gud och man mår som sagt väldigt bra av det så det är verkligen ett tips.


Man måste tro, Man måste tro att Gud finns, även om han inte syns så kan man fortfarande ha en relation till honom. Tänk dig att du pratar med en vän i telefon, då ser du ju inte honom, henne eller hen eller hur? Men du vet ju ändå att personen i fråga finns. Så är det med Gud också, du behöver bara ta dig tid att snacka med honom och det härligaste med det är att simkorts pengarna eller pengarna på ditt abonnemang inte spelar någon roll när du snackar med Gud utan med Gud kan du snacka gratis hur länge som helst, var du vill, alltså ingen dålig täckning och dessutom kan du snacka med Gud när du vill för att han lyssnar alltid. 


Gud vill prata med alla, han vill hjälpa alla, men då måste man också vilja prata med honom. En till av super många bra saker med Gud är att du verkligen kan be om hjälp med allt oavsett hur stora eller små problemen är så vill Gud hjälpa just DIG att lösa dem, ett exempel ur mitt egna liv som jag tidigare tagit upp på bloggen är just min matte. Jag har alltid haft svårt för matte och i 9an var jag jättenervös inför nationella proven i matte men Gud hjälpte mig igenom provet och jag fick G, likaså nu i 1an så var jag också jättenervös inför nationella proven i matte men Gud hjälpte mig igenom det med och jag fick E.


Jag har ibland hört ungefär "Men om Gud finns varför finns det då så mycket ondska i världen" Jag funderade själv över det innan jag fick höra eller läsa (Kommer inte riktigti ihåg) något väldigt bra. Gud har gett oss en fri vilja, för han vill att vi själva ska få välja vad som är gott och vad som är ont och vad vi vill göra. Han vill att vi själva ska välja att följa honom och han vill inte tvinga någon. Därför finns det också människor som väljer att begå onda handlingar som t ex mord. Men Gud finns alltid där oavsett vad så finns han alltid där och han är AWESOME och bäst.


Jag hoppas att ni har förstått hur jag menat med inlägget :)


Tack för att du finns Gud, Amen.


 




 

 



Av Mikael - 23 juni 2013 15:43

Hallojsan alla Läsare!


Ja kände verkligen att jag behövde vila idag eftersom att jag sov asdåligt. Idag står det i alla fall packning till UV lägret på "att göra" listan. Jag ska ju åka på Tisdag men imon så ska jag åka till Jönköping för att handla lite med Hanna och kanske Elsa, om hon kan, på stan så det ska  bli riktigt skoj men för att inte få panik imon kväll med packningen så börjar jag helt enkelt idag. Jag kanske tar lite tid till att spela Sims idag med om jag hinner.


Gud är verkligen AWESOME och det ska bli asgött att vara på UV lägret nästa vecka och liksom få mer tid än vanligt med honom.


Tack Gud för att jag har världens bästa familj och världens bästa vänner! :)


Bilden är tagen från min Instagram, om ni inte följer mig där så gör gärna det, jag heter självklart Swedenmikael där också.


 


God Middag alla Läsare!

Av Mikael - 22 juni 2013 20:51

Hallojsan alla Läsare!


Japp idag var det ju tänkt att jag skulle åka till Jönköping för att träffa några av mina sjukt underbara och fina vänner men så fick jag reda på att pappa, min lillebror Robin och mina 2 lillasystrar Mathilda och Sofia skulle spela minigolf och då tänkte jag att jag kunde hänga med dem istället som en kul familjegrej liksom och det var väldigt roligt. Det gick ganska bra för mig 9 början men sedan så typ gick det asdåligt HAHA XD antar att det berodde på att jag var aningens okoncentrerad by the way så vann Pappa och Sofia, 2a kom Robin, 3 kom jag och 4a kom Mathilda. Efter minigolfen så åkte vi till Godishuset och köpte godis för Godishuet har verkligen det bästa godiset det är ju asgott.

inte få se teater 3orna i skolan i höst,

Sedan när jag kom hem så hann jag inte göra så mycket innan det var dags att äta och sedan så typ satt jag lite vid Facebook, efter ett tag så råkade jag även att somna, så typiskt mig HAHA XD :)


Jag vill tillägna detta inlägget till mina fantastiskt fina teater vänner från både ES1B men också de teatrarna som vi lärt känna från 2an och 3an under läsåret och det är sjukt AWESOME och asroliga att hänga med. Det känns faktist väldigt sorgligt att inte få se teater 3orna i höst, men förhoppningsvis så kommer de väll och hälsar på lite då och då när de har tid, för det är ju faktiskt från dem som jag fått en liten del av min kreativtet och inspiration.


Sen vill jag också skriva att hela min klass, ES1B eller i höst då, ES2B är en ärhet mycket STOR kreativitets och inspirations källa de ger mig så mycket glähjälpte mig att välja rätt, dje och energi att pendlingen inte alls blir speciellt jobbig och dessutom känner jag verkligen att jag kan vara mig själv, den verkliga Mikael när jag är med mina Jkpg vänner och KU vänner för den delen för de bryr sig jättemycket om mig och jag får vara precis den jag är i deras närhet och det är jag så otroligt supermega tacksam för och så vill jag även tillägna detta inlägg till min familj som är AWESOME och bäst i hela världe och som ALLTID finns i alla lägen.


Tack, Gud för att du hjälpte mig med Gymnasievalte när jag verkligen behövde4 det och att du gjorde så att jag fick chansen att börja på PB och träffa mina underbara, fina och så otroligt snälla och omtänksamma vänner, jag älskar dem så mycket och du är AWESOME Gud, Amen.


Kvällens bild är på mig från igår faktiskt :)


 


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 21 juni 2013 14:54

Hallojsan alla Läsare!


Japp jag tänkte då först skriva lite om Melodramat.


Melodramat är då ett projekt som alla teater 1or har på PB och jag måste skriva att det är en riktigt rolig teaterform. Om jag ska förklara Melodrama liteb kort så kan man beskriva det som en väldigt överdriven teater och det är så skoj för man kan nästan inte göra felMin teaterklass delades ju då upp i 4 melodramagrupper och jag hamnade med William, Karolina och Elvira och vi fick temat, Berlin 1944.


Det gick väldigt bra att få fram idéer och tiden gick så otroligt fort verkligen, helt plötsligt var det 6 Maj och dags för Genrep efter skolan. Dagen efter, den 7 Maj så var det då äntlgen dags för att visa upp Melodramat för publik. Vi hade 3 föreställningar, 1 skolföreställning och 2 föreställningar som var för familjer och så. Jag tyckte personligen att det gick asbra, jag hade lite problem med ljuset på första föreställningen men annars så gick det mycket bättre än förväntat. Jag var också otroligt supernervös inför varje föreställning men då fanns mina  otroligt fina Jkpg vänner som stöd så då känndes det bättre. Så ännu en gång vill jag tacka Gud för mkina otroligt fina vänner. Vi fick även mycket positiv respons för melodramt så det var riktigt gött.


Sen har jag ju då också varit på camping i en stuga från Fredag till Lördag med mina KU vänner, Carro, Jimmy och Malin och det var riktigt mysigt och riktigt skoj. De är så auperfina vänner :) Dock var resan kanske inte jäteplanerad men allt löste sig och det blev en riktigt rolig helg iaf :) Med många skratt och mycket flum som det brukar bli.


Bilden är på mig och det är från campingen  när vi lekte fotostudio.


Sen är det ju Midsommar idag och dsen tillbringas som vanligt med familjen med god mat och allmänt mys.


 


Glad Midsommar allihopa! :)

Av Mikael - 20 juni 2013 23:30

Hallojsan alla Läsare! :)


Detta inlägget tillägnas mina fina vänner i Jönköping och min fina klass ES1B :) Jag älskar dem massor och vill just nu ge dem tusen miljoner kramar eftersom att jag saknar dem så otroligt mycket. Jag vill också tillägna detta inlägg till min vän, klasskompis, förtroendepersonkollega och gästbloggare Ellen, hon är en otroligt fin, snäll och jätteAWESOME vän och jag tycker om henne massor för att hon verkligen vill vara min vän och dessutom har hon, tillsammans med mina andra vänner hjälpt mig så otroligt mycket och det är även hon som byggt upp min självfötroende när det gäller att skälla ut dummingar som jag faktiskt, tack vare henne och några till av mina vänner, lyckades göra och det känndes askönt att verkligen säga till de där dummingarna att deras uppförande inte var okey, jag lät kanske inte riktigt så formell när jag skällde ut dem men ni fårstår poängen.


Så tack alla mina vänner för att ni finns, ni betyder så otroligt mycket <3


Denna bild är på mig när jag sitter på bussen, är väldigt trött, håret står åt alla håll pga hårsprayen men jag är ändå glad, superglad eftersom att jag hade haft en AWESOME dag i skolan med mina vänner :)


 


God Natt alla Läsare! :)


Av Mikael - 20 juni 2013 22:44

Hallojsan alla Läsare!


Jag ville bara skriva att det är så sjuuuuuuukt gött att vara kristen. Man får lära känna asmycket gött folk som är astrevliga och dessutom för man lära känna Gud och Gud är AWESOME och så go och bäst.


Gud har hjälpt mig så otroligt mycket, Genom alla mina shuntoperationer, genom min förra sommar som var väldigt jobbig, genom att hjälpa mig att få G i matte i 9an och E i matte nu i 1an, han har även helat min handled genom min vän Wille som bad för den och så har han även genom mina vänner och familj fått mig att må så sjukt mycket bättre, bättre än vad jag någonsin har gjort och mitt liv, trots att det även nu har sina svåra stunder, känns så himla gött.


Kvällens böneämne, Be gärna för mina vänner och min familj, att deras problem, om de har några, att de ska lösas och att mina vänner och familj ska må asbra.


Tack Gud för att du finns och för att du gjort så att jag mår så sjukt mycket bättre och tack för att du hjälper mina vänner och min familj då de kanske har problem som behöver lösas eller att de bara vill känna en trygghet i dig Jesus, Amen.

Av Mikael - 20 juni 2013 21:53

Hallojsan alla Läsare!


Till och börja med så vill jag be om ursäkt för dålig blogguppdatering men jag har verkligen haft hur mycket som helst att göra så jag har verkligen inte haft tid.


Ja till och börja med har jag gått och fått sommarlov, känndes fruktansvärt hemskt i början, liksom att vara ifrån mina underbara och superfina Jönköpings vänner så slänge, visst jag kommer ju och har redan träffat några av dem men det är ju liksom inte alls lika ofta som när jag inte har lov. Det positiva är väll att jag inte har några läxor vilket är rätt skönt faktiskt eller i alla fall nu när jag är ledig.


En positiv sak som jag blev jätteglad för och som jag tackade/tackar Gud för otroligt mycket är att jag fick E på nationella proven i matten vilket gjorde att jag fick e i slutbetyg vilket känns så skönt eftersom att jag varit så orolig över det men Gud hjälpte mig och det är så sjukt gött.


Jag vill passa på tt även tillägna detta inlägget till mina 2 vänner Elsa och William som är så otroligt fina vänner och jag tycker om dem massor. De har hjälpt mig så otroligt mycket, både när jag har mått dåligt men också med min engelska som förbättrats otroligt sen starten av inspelningarna till Parry Hotter. De är verkligen superfina och jag vet inte vad jag skulle göra utan dem. Amalia och Magda är också 2 superfina vänner som jag tycker om massor, de hjälper mig så otroligt mycket då jag kanske inte mår så bra. Och tillsammans så ger dessa 4 personer mig så otroligt mycket glädje hela tiden.


Parry Hotter And The Lord Of The Sorcerers Stone är nu klar (Om jag inte berättat det tidigare) och vi har även visat filmen för ett antal personer och fått väldigt mycket positiv respons :) William håller även just nu på med extra effekterna till filmen som vi tyvärr inte hann med att fixa tills vi var tungna att visa den men angående effekterna så kommer det bli AWESOME.


Jag vill även ge stort cred till Elsa för att hon bar kameran mycket under de flrsta inspelningarna men också för fantastiskt skådespeleri. Jag vill ge stort cred till William för fantastiskt regissernade och klippande av filmen och dessutom för fantastiskt skådespeleri och så vill jag ge stort cred till Magda, Jesper, Hanna, Sofia, Karin och Alice stort cred för fantastiskt skådespeleri.


Jag tycker så mycket om mina vänner i Jönköping de är så superfina verkligen och jag älskar dem allihopa jättemycket. De betyder så otroligt mycket för mig.


Jag har ju även haft Melodrama och varit på en stugcamping med några av mina fina KU vänner men det berättar jag mer om imorgon :)


Det känndes väldigt jobbigt med skolavslutningen, jag ville helst bara stanna tiden, men iaf så gick det bra, vi fikade efteråt och det var asmysigt men så när några av mina vänner gick så kom tårarna, jag verkligen storgrät och det var så sjukt jobbigt. Efter fikat så hängde jag med några av mina vänner som fortfarande var kvar ut på stan och det var roligt, det fick mig att släppa saknads känslorna för ett ögonblick.


Hemresan var väldigt jobbig likaså, Fredagen, Lördagen och Söndagen men så i Måndags så känndes det bättre för då träffade jag min vän Amalia och vi hade det asroligt i Jönköping, vi åt bland annat mat i Rådhusparken och så åt vi även jordgubbar vilken var asmysigt.


Sedan så åkte jag och Mali båt med vår superfina vänner William och Sebastian och med Willes pappa. Det var asroligt verkligen och det var verkligen en upplevelse.


I Tisdags så fick jag hem mina 3 Sims som jag beställde från CDON, The Sims 3 Universitetsliv Expansionspaket, The Sims 3 70, 80 och 90 Tal Prylpaket och The Sims 3 Diesel Prylpaket för bara totalt 200 kr så det var ju asbilligt. Jag spelade även minigolf med Felicia, Ingegerd och Emanuel (Några från Tonårs gänget) och det var asroligt det med även om jag kom 2a HAHA XD :) Det positiva var att jag fick 2 Spikar :)


Igår gjorde jag inte så mycket utan spelade mest lite Sims och vilade typ för kännde att jag behövde det.


Idag så gick jag ju då upp klockan 7, eller rättare sagt typ 20 över 7 eftersom att jag försov mig lite. Sedan tog jag 08.35 bussen till Nässjö för att sedan ta tåget till Jönköping. När jag väl var framme så småsprang jag lite till Rådhus (Rådhusparken) där jag skulle möta Hanna och Lexi eftersom att vi skulle till Pat och baka och lite sånt, Mali och Magda var också med men Mali kom med den bussen vi skulle åka med och Magda kom med en senare buss.


Det var verkligen asroligt och jätteasgött att få träffa dem igen, saknar dem så otroligt mycket nu under lovet. Sedan åkte jag hem lite tidigare än de andra eftersom att jag trodde att jag skulle på Spelkväll med mina superfina KU vänner men det blev visst inställt men så är det ju ibland liksom.


Jag åkte i överigt 301 hem från Nässjö och det var nu den jobbigaste bussturen jag åt hittils för det var så varmt att jag höll på att få värmeslag, helt seriöst. Och by the way så räknade jag och mina fina vän och tågkompis Bibbi ut att jag har pendlat i genomsnitt fram och tillbaks till min underbara skola, PB, i 22 dygn. Det är mycket tid men jag kan säga attjag gärna pendlar 22 dygn till nästa läsår för om jag får träffa mina otroligt fina vänner i Jönköping varje dag, ja då är det ingen match att pendla så länge, inte enligt min åsikt iaf.


Sen jag kom hem från Jönköping idag så har jag inte hunnit göra så mycket mer än att typ äta mat och jag måste säga att jordgubbar verkligen är asgott, särskilt med grädde och socker. Jag har även hunnit med att Facebooka lite och så.


Mitt liv är AWESOME just nu :)


Kvällens bild är på mig och den är tagen från min Instagram som ni gärna också får kolla, där heter jag, Swedenmikael.


 


God Natt alla Läsare!



Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards