Swedenmikael

Alla inlägg under augusti 2012

Av Mikael - 31 augusti 2012 21:34


Hej alla Läsare!




Ja rubriken beskriver ganska tydligt hur jag har varit idag, jag har verkligen varit jätteglad idag.




Dagen började jättebra med en sovmorgon och på tåget till Jönköping så träffade jag min gammla vän och klasskompis Elin och det var kul att prata lite med någon för en gång skull på tåget för annars sitter jag ju typ där helt forever alone HAHA XD! :D




I skolan idag hade vi bara två löektioner, Naturkunskap där jag är med i grupp 2 så därför fick vi sluta tidigare från dwen lektionen och så hade vi Engelska också. Jag måste säga att denna dagen var som alltid lika rolig tyvärr gick den alldeles för fort.




Jag känner att jag har mycket kreativitet i mig just nu så jag får väll hitta på och göra något kreativt snart antar jag.




Nu fick jag en idé medans jag skrev detta inlägg jag kanske skulle börja med en delberättelse eller vad det heter jo det ska jag nog göra. Jag har redan lite idéer om vad berättelsen ska handla om och så kan jag ju publicera den i olika delar här på bloggen.




Just nu är jag väldigt trött så jag får se om jag börjar med berättelsen ikväll eller imorgon.




Det var nog allt så länge och sorry att det blev ett ganska trist inlägg men visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Här kommer i alla fall en ganska så gammal bild på mig som jag tidigare har publicerat i bloggen.


 


God Natt alla Läsare!


Av Mikael - 30 augusti 2012 20:36

Hej alla Läsare!


Jag ville bara skriva att jag nu har fixat problemet med att typ alla Å, Ä och Ön försvinner. Jag tror att problmet var att typsnittet inte funkade som det skulle så därför bytte jag och då fungerade allt igen.


Jag har inte så mycket mer att skriva just nu i alla fall.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 30 augusti 2012 19:26

Hej alla Läsare!


Idag har det varit en jättebra dag. Dagens lektioner började med Teaterlektionen. Det var som vanligt väldigt roligt och lärorikt och vi fick även idag chansen att visa våran kreativitetsförmåga. På Idrotten så var det Teorilektion idag och vi gick typ i genom vad vi skulle göra på Hösterminen och så.


Vi hade även klassråd och Engelska idag och på klassrådet så blev jag och Ellen i min klass förtroende personer för typ ingen annan ville vara det swå då ställde jag upp och Ellen ville ju också vara det. På Engelskan så hade vi typ en vanlig lektion bara. Jag hade tur för jag han precis med tåget som gick till Nässjö från Jönköping och så hann jag precis med bussen som gick från Nässjö till Vetlanda. På bussen så råkadfe klantiga jag somna HAHA XD så när jag vakande så gick bussen ifrån stationen i Vetlanda dock så hann jag trycka på stoppknappen så bussen släppte av mig vid Willys som ligger typ hundra meter från Stationen.


Nu ikväll har jag mest kollat på TV för har verkligen varit jättetrött och dessutom så har jag varit förkyld typ hela veckan och jag har inte blivit riktigt frisk än men jag hoppas att jag blir frisk imorgon.


Det var nog allt så länge men jag bloggar mer senare eller imorgon.


 


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 29 augusti 2012 20:03

Hej alla Läsare!


Jo nu är det så här att jag för första gången på väldigt länge känner att jag trivs i klassen. Liksom förut på Högstadiet så trivdes jag inte alls i klassen liksom det var nästan bara bråk med olika personer hela tiden även om inte jag var med i alla bråk så känndes det ändå väldigt jobbigt att vi inte var en klass liksom utan alla var uppsplittrade i olika grupper. För mig känndes det också väldigt jobbigt eftersom att jag ville umgås med flera från olika grupper vilket gjorde att jag liksom hamnade i mitten och jag gick aldrig ur den där mittzonen vilket var väldigt jobbigt.  De bråk jag hamnade i var inte ens bråk jag ville vara med i utan de personerna drog in mig så att jag blev det så kallade svarta fåret eller vad man säger och det gjorde mig ganska ledsen.


Jag såg fraamemot att börja på Per Brahe i Jönköping för det skulle liksom bli en nystart och det skulle ge mig en chans till, en andra chans. När jag väl började i min nya klass ES1B och direkt så var ALLA och då menar jag verkligen alla i klassen trevliga mot mig och alla kommer än så länge bra överens och det ska verkligen bli 3 suveräna och roliga år med denna klass.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 29 augusti 2012 18:20

Hej alla Läsare!


Ja nu har miin krativitets förmåga ännu en gång fått liv igen och ja här kommetr en liten lista med nya projekt på bloggen som snart kommer komma.


1. Videobloggning. Ja jag har ju länge tänkt börja med det men det har ju liksom aldrig blivit av på grund utav tidsbrist. Men nu har jag ju faktist massor av tid på tåget som jag måste göra någonting på så då kan jag ju lika gärna videoblogga. Jag lovar inte en exakt tid när videobloggandet sätter fart men så fort jag fått min nya mobil så startar nog även videobloggandet.


2. Dagens/Kvällens kändisnyhet. Japp det går helt enkelt ut på att jag så fort jag har tid skriver ett inlägg om en speciell kändis nyhet som just nu ligger på tapeten eller vad man brukar säga och s3en skriver jag mina egna åsikter om det. Jag tror att det kan bli ett kul och mycket uppskattat inslag i bloggen.


3. Veckans Blocket Annons. Ja det går helt enkelt ut på att jag skriver en top 3 lista på Blocket annonser och de kan hamna där av olika anldeningar t ex att de är väldigt roliga eller har många tittare om ni förstår hur jag menar.  Dock är detta inte min egna idé utan jag har fått det f4rån ett Tv-program men som vanligt när jag lånar idéer så kryddar jag på idéerna med lite extra Mikaelkreativitet.


4. Veckans Kommentar. Detta går helt enkelt ut på att jag varje vecka skriver en top 3 lista på kommentarer som jag hört under veckan och det kan t ex vara för att jag tycker att kommentaren är extremt rolig.


Detta var de 4 nya Idéerna som jag just nu tänker avslöja men jag har fler, jag lovar. Dessa 4 nya punkter kommer snart upp på bloggen men jag vet dock ingen exakt tid än. Dagens bild är en bild i Repris på Fjortisfisken med väldigt snobbig attityd.


 


God kväll alla Läsare!

Av Mikael - 28 augusti 2012 21:23

Hej alla Läsare!


Nu har jag fått problrm med bloggen igen efter typ bara 5 minuter nu har typ alla Å Ä Ö bokstäver försvunnit i rubriker och sånt dock finns de kvar i inläggen. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta problem men jagf jobbar på det och snart så kommer det förhoppningsvis att vara löst. Men nu vet ni i alla fall om det och om det är någon som har något tips om var det kan vara för fel så är det bara att kommentera! :D


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 28 augusti 2012 20:17

Hej alla Läsare!


Jag ville bara skriva att alla Designferl som uppstått under den senaste veckan och förra veckan nu är lösta och jag hoppas att de aldrig kommer tillbaks! HAHA XD! :D


Nu tänkte jag berätta lite om idag så får ni en sammanfattbning av de dagarna som jag har missat att blogga på imorgon.


Idag har det i alla fall varit en mycket rolig och lärorik dag. Dagen började med en skön sovmorgon till typ halv 8 egentligen var ju sovmorgonen till 11 men jag var tvungen att hinna med ett tåg så det fick bli att gå upp vid halv 8. Väl i skolan så var jag ju där en timme tidigare än vad jag skulle eftersom att tåget kommer till stationen då typ. I alla fall så saqtt jag då och pratade med några ifrån min nya klass. Efter det så började ju då matten där vi idag hade en Diagnos för att matteläraren skulle se vad vi kunde och det gick väll sdådär vissa uppgifter kunde jag verkligten inte. Men det var ju ändå andra lektionen med matte nu sen före sommarlovet så jag får väll repetera lite så asitter det nog snart.


Efter lunchen så gick de flesta i klassen inklusive mig och fikade minns dock inte vad stället hette men det var i alla fall jättetrevligt.


Efter fikat så gick vi tillbaks till skolan för att gå på Teater lektion och dansarna i klassen gick på danslektion. Teater lektionen var i alla fall väldigt rolig och jag har inte skrattat så mycket som jag gtjorde där på länge så tack alla som medverkade till denna suveränt roliga lektion. Våran klass är verkligen jättebra ja faktist en av de bästa för än så länge kommer verkligen alla överns och alla har det jätteroligt med varandra.


Jag vkom dock hem ganska sent idag 19.45 och det berodde på att jag missade tåget i Jönköping så jag fick sitta och vänta på ett nytt och när jag var framme i Nässjö så missade jag bussen där eftersom att jag var försenad på grund utav att jag hade missat tåget i Jönköping men nu är jag i alla fall hemma! :)


Det var nog allt så länge men jag ska försöka att blogga mer imorgon! Kvällens bild är på trötta mig på väg på klassresan till Stockholm med gammla 9C.


 


God Kväll alla Läsare!



Av Mikael - 25 augusti 2012 23:30

Hej alla Läsare!


Bloggen har tyvärr just nu lite tekniska problem med designen men jag lovar att det kommer att vara löst imorgon och då får ni även ett helt nytt utseende och en ny Header. Jag hoppas att det inte stör er allt för mycket med de tekniska problemen.


God Natt alla Läsare!

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards