Swedenmikael

Alla inlägg under maj 2012

Av Mikael - 30 maj 2012 09:45

Hej alla Läsare!


Idag fyller ju då bloggen 3 år. Den exakta tiden när bloggen fyller år är den 30 maj klockan 09.42 men det gick inte och få en sådann exakt tid när man tidsinställer inläggen så därför har ju redan bloggen skapats eller vad man ska säga. Bloggen fyller ju då som sagt 3 år och just nu så sitter jag nog på en buss på väg till Stockhom för vi har ju klassresa dig och det kommer bli sjukt awsome. Under dessa 3 år som bloggen har funnits så har det hänt mycket negativa posetiva och spännande saker både på bloggen och i mitt liv. Bloggen och jag har även utvecklats sjukt mycket under dessa 3 år och jag kan garantera att jag har förändrats endel sen jag startade den här bloggen.


Många fler posetiva, Negativa och Spännande saker kommer att fortsätta ske och jag kommer alltid att uppdatera er så fort jag hinner om det inte är för privat förstås HAHA XD! :D Nu väntar många nya upplevelser både i sommar men också i höst när jag Mikael som förut var den lilla blyga och osäkra killen i 7an ska börja i Gymnasiet och till 95% säkerhet såkommer jag in på det jag vill vilket är så sjukt kul. Visst vissa saker har hänt som förändrat mig både på ett Negativt men mest på ett Poestivt sätt och nu väntar många nya äventyr så BRING IT ON säger jag bara.


Ännu en gång så ett Grattis till bloggen och jag kommer ha kvar bloggen ett bra tag till så ni behöver inte oroa er.


  


God Morgon alla Läsare!

Av Mikael - 29 maj 2012 22:57

Hej alla Läsare!


Ursäkta för att jag inte bloggade igår men jag hade verkligen inte tid men jag kan göra en liten sammanfattning från igår.


Jag fick ju då reda på mitt Fysikprov och det gick bättre än för väntat men jag fick ändå inte G för jag var typ 5 poäng ifrån lite surt men jag hade nog inte väntat mig något bättre för Fysik och Kemi är verkligen svårast just nu.


Efter skolan så cyklade jag hem och jag hann äta lite innan det var dags för KU. På KU igår så gjorde vi massor av roliga saker som vanligt. Bland annat så skulle man se vem som skulle blåsa upp en ballong så att den sprack först menm det giock ju inte för mig i alla fall men Sanna vann den tävlingen. Det var verkligen sjukt kul och efter KU så tog jag sällskap med Jimmy och Sanna och efter att vi hade delat på oss så fick jag meskt ont i revbenet Again så jag hade sjukt ont hela kvällen igår.


Idag då så har det varit en ganska vanlig skoldag. Jag lämnade in min SO uppsats och jag tror att den blev bra men problemet är att man typ bara fick skriva 3 sidor men jag skrev typ 4 så jag har väll överskridit sidorna lite men jag tror det blir bra ändån.


Den roligaste lektionen idag var nog Slöjden där jag typ är helt klar med mitt slöjdprojekt det enda som tyå återstår nå är attt typ skriva en dokumentation till Måndag och sen har jag hela klar och då ska ni få se bilder här på bloggen.


Vid typ halv 5 så fick jag skjuts till innestaden eller vad man ska säga för att jag skulle gå på stan med Jimmy. Vi var i lite olika affärer men bland annat på Willys där jag handlade lite tills imorgon för då ska jag ju på klassresa till huvudstaden nämligen STOCKHOLM.


När jag kom hem så var jag tvungen att åka ner till astaden igen för att köpa ett kontantkort för imorgon ifall jag går vilse eller något och måste ringa HAHA XD. Sen så har jag typ fotat lite och gjort lite sånt.


Nu på kvällen så har jag pakat det jag ska ha med imorgon med mamma och imorgon ska jag verkligen besöka huvudsatden för första gången.


Tyvärr kommer jag ju inte kunna blogga imrogon då bloggen fyller 3 år efter som att appen på bloggplatsen inte har kommit och att inte jag kan ha tillgång till någon dator men jag gör ett tidsinställt inlägg som publiceras imorgon för att fira bloggens födelsedag.


Det var nog allt så länge för måste verkligen sova nu om jag ska orka gå upp vid typ kvart i 5 imorgon.


  


God Natt alla Läsare! 

Av Mikael - 29 maj 2012 22:57

Hej alla Läsare!


Ursäkta för att jag inte bloggade igår men jag hade verkligen inte tid men jag kan göra en liten sammanfattning från igår.


Jag fick ju då reda på mitt Fysikprov och det gick bättre än för väntat men jag fick ändå inte G för jag var typ 5 poäng ifrån lite surt men jag hade nog inte väntat mig något bättre för Fysik och Kemi är verkligen svårast just nu.


Efter skolan så cyklade jag hem och jag hann äta lite innan det var dags för KU. På KU igår så gjorde vi massor av roliga saker som vanligt. Bland annat så skulle man se vem som skulle blåsa upp en ballong så att den sprack först menm det giock ju inte för mig i alla fall men Sanna vann den tävlingen. Det var verkligen sjukt kul och efter KU så tog jag sällskap med Jimmy och Sanna och efter att vi hade delat på oss så fick jag meskt ont i revbenet Again så jag hade sjukt ont hela kvällen igår.


Idag då så har det varit en ganska vanlig skoldag. Jag lämnade in min SO uppsats och jag tror att den blev bra men problemet är att man typ bara fick skriva 3 sidor men jag skrev typ 4 så jag har väll överskridit sidorna lite men jag tror det blir bra ändån.


Den roligaste lektionen idag var nog Slöjden där jag typ är helt klar med mitt slöjdprojekt det enda som tyå återstår nå är attt typ skriva en dokumentation till Måndag och sen har jag hela klar och då ska ni få se bilder här på bloggen.


Vid typ halv 5 så fick jag skjuts till innestaden eller vad man ska säga för att jag skulle gå på stan med Jimmy. Vi var i lite olika affärer men bland annat på Willys där jag handlade lite tills imorgon för då ska jag ju på klassresa till huvudstaden nämligen STOCKHOLM.


När jag kom hem så var jag tvungen att åka ner till astaden igen för att köpa ett kontantkort för imorgon ifall jag går vilse eller något och måste ringa HAHA XD. Sen så har jag typ fotat lite och gjort lite sånt.


Nu på kvällen så har jag pakat det jag ska ha med imorgon med mamma och imorgon ska jag verkligen besöka huvudsatden för första gången.


Tyvärr kommer jag ju inte kunna blogga imrogon då bloggen fyller 3 år efter som att appen på bloggplatsen inte har kommit och att inte jag kan ha tillgång till någon dator men jag gör ett tidsinställt inlägg som publiceras imorgon för att fira bloggens födelsedag.


Det var nog allt så länge för måste verkligen sova nu om jag ska orka gå upp vid typ kvart i 5 imorgon.


  


God Natt alla Läsare! 

Ont

Av Mikael - 28 maj 2012 22:11

Hej alla Läsdare!


Ja anledningen till att jag inte bloggat något idag är för att på vägen hem från KU så fick jag sjukt ont i revbenen. Liksom vet inte vad jag har gjort men nu har i alla fall verken avtagit lite men jag hinner inte blogga så mycket mer för jag måste göra klart läxorna nu.


God Kväll alla Läsare!

Av Mikael - 27 maj 2012 21:31

Hej alla Läsare!


Jag kom ju på att jag inte skrev Grattis på Morsdag Mamma i förra inlägget så gör det nu istället.


Grattis Mamma på Morsdag! :D


Så vi firade ju naturligvis henne idag också med tårta och bröd som var köpt på torget och det var jättegott.


Det var nog allt så länge i alla fall.



God Kväll alla Läsare!  

 

Av Mikael - 27 maj 2012 21:08

Hej alla Läsare!


Även denna dag har bestått av mycket fotande. Förutom fotandet så har jag inte gjort så mycket annat mer än att ha varit med familjen. Här kommer då en liten Bildbomb.


       


Ja jag har inte så mycket mer att skriva om eller just det på Onsdags så åker jag på klassresa till Stockholm och det är fatist första gången som jag är i huvudstaden så det ska bli sjukt kul och jag får hoppas att jag inte går vilse för mitt lokalsinne är ju inte det bästa HAHA XD.


Nu ska jag göra musikuppsatsen så att jag får mitt VG och dessutom så ska jag göra den där kompliterings (FELSTAVAT??) Uppgiften i Fysik också så att jag kan få ett G i Fysik.


Det var allt men jag bloggar mer sen eller imorgon.


God Kväll alla Läsare! 

 


Av Mikael - 27 maj 2012 00:48

Hej alla Läsare!


Ja som säkert redan alla vet så har Loreen med låten Euphoria för Sverige vunnit Eurovision Song Contest 2012 i Baku. Det var så sjukt spännande att jag till och med fick gå och kissa i mellanakten HAHA XD.


Under omröstningen så sköt mina Euroision nerver i höjden och jag trodde jag skulle få en hjärtattack eller något. Dessutom kunde jag ju inte skrika högt eftersom att min lillasyster sover men jag skrek tyst och vi eller rättare sagt Loreen vann verkligen.


Loreen fick 372 poäng totalt, 18 tolvor och poäng från alla länder utom iTalien vilket betyder att hon bara var 11 poäng ifrån att få högst poäng genom tiderna vilket är sjukt bra jobbat. Dessutom blev Loreen historisk genom att hon fick Sverige att gå upp i en andra plats i mest vunna Eurovisiontävlingar 1a ligger Ireland med 7 vunna tävlingar. Jag blev verkligen sjukt glad när hon äntligen hade vunnit med jag blev jättesur på Italien för att dom inte gav en 12 utan de var så snåla att de inte gav några poäng.


Det var nog allt jag hade och säga och jag heter Mikael Ivarsson LInd och jag skriver live från mitt rumm i Sverige och ännu en gång GRATTIST LOREEN och jag kommer defenetivt boka biljeter till Eurovision Song Contest 2013 i SVERIGE! Det var allt från mig men jag kommer narturligtvis blogga mer imorgon eller rättare sagt senare idag.


God Natt alla  Läsare!

Av Mikael - 26 maj 2012 23:01

Hej alla Läsare!


Till och blörja med vill jag skriva sjukt bra jobbat av Loreen ikväll det var sjukt supermega bäst. Jag kännde mig så stolt HAHA XD ne men jag tror seriöst att vi vinner ganska stort i år för om man lyssnade på publiken så jublade de och så mest på Loreens bidrag plus att Kommentatorn sa att Loreen var väldigt populär i hela Europa.


Jag tror verkligen, verkligen på en vinst i år för Loreen gjorde verkligen sjukt bra ifrån sig. Dessutom så är ju Loreen en väldig förhandsfavorit i Europa men hon är också den största förhandsfavoriten i Sveriges Eurovisiontid historia. Jag har hört att de till och med fick stängs satsnings grjen för att hon var en sån stor förhandsfavorit.


Rent allämnt så har den här finalen varit sjukt bra än så länge och faktist vill jag säga att det varit den bästa finalen på många år.


Nu har ju då som sagt Slussarna Öppnat så nu får vi hoppas att Europa verkligen röstar på Sverige.


Snart är det dags att se resultatet och spänningen är redan nu sjukt olidlig.


GO SWEDEN GO LOREEN GO EUPHORIA


God Kväll alla Läsare!

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards