Swedenmikael

Alla inlägg under december 2012

Av Mikael - 31 december 2012 23:45

Hallojsan alla Läsare!


Jag var ju bara tvungen att skriva ett inlägg som kommer att publiceras klockan 12 inatt och det är tidsinställt :)


Hoppas natt ni får ett riktigt bra 2013 och jag vet i alla fall jag kommer få det med massor asv nya upplevelser, skratt, flumm, Familje, Släkt och vänner ögonblick :)


Happy New Year Everyone :)


 


Bilden är en gammalbild som jag har tagit från Nyårsafton 2008/2009 och jag är fortfarande väldigt nöjd med den.


God Natt, Gott Nytt År Och Ha Nu Ett Riktigt Bra År alla Läsare :)

Vi ses nästa år :)

Av Mikael - 31 december 2012 19:25

Hallojsan alla Läsare!


Sorry för dålig uppdatering men när jag hinner ska jag försöka att göra en sammanfattning av veckorna som har gått.


Här kommer en text som jag skrev på Facebook som ni nu också får chansen att läsa :)



Gott Nytt År Allihopa!

Mitt år 2012, ja vad kan man säga, jag har upplevt så otroligt mycket, båda posetiva saker och negativa saker. Jag har verkligen råkat ut för det mesta, Vänskapsband so har gått i kras, Operationer, hjärnblödning, le...dsamheter och allt möjligt annat.
Jag tänkte förra året att 2012 skulle bli ett fantastiskt år och att jag skulle bara beredd på allt. Jag var inte beredd på allt, det var jag verkligen inte även om jag trodde det. Men en sak hade jag rätt om, att det här året skulle bli fantastiskt och det blev det.


Visst mycket jobbiga saker har hänt och början av året var väldigt jobbig med gymnasieval, intagningsprov, matte, nationella prov m.m och ett tag tänkte ja ne nu orkar jag inte med skolan mer. Men något fick mig att fortsätta att inte ge upp, jag antar att det beror å viljestyrka men också på en dröm, en dröm som jag vägradfe att ge upp.
Under Mars i år så började jag på KU (Kyrkans Ungdom) och måste säga att KU verkligen är så fantastiskt roligt. Jag har fantastiska vänner där och jag har upplevt så fantastiskt mycket roligt där och jag vet att jag kommer att uppleva ännu mer roligare saker där. Ni är suveräna ni på KU och Gandalf (Anette) och Yoda (Magnus) är fantastiska ledare.
På klassresan till Stockholm så insåg jag en sak, en sak som jag inte riktigt vill berätta än. Jag hade även fantastiskt roligt, klassresan fick dock ett mycket jobbigt slut för min del.


Jag hade massor av planer inför sommaren, det skulle bli en fantastisk sommar, men jag fick ställa in det mesta på grund utav hjärnblödningen och operationen. Dock fick jag reda på en mycket viktig sak och jag lärde mig en mycket viktig sak under den resan jag hade under sommaren.


Jag lärde mig att oavsett hur läget ser ut, oavsett om man inte kan gå, oavsett hur trött man är, oavsett hur omöjligt allt ser ut, så ska man ALDRIG ge upp, ALDRIG och det menar jag. Jag kämpade, jag tränade och tränade och jag tänkte minsann ALDRIG och de sa jag på sjukhuset sitta en minut i rullstol eller använda rullator, det går inte, jag skulle fylla 16, jag vägrade. På min första gå tur var jag ändå tvungen att använda rullator även om jag inte hade lust och jag tror jag chockade de där sjuksystrarna när jag gick den där biten som de inte trodde att jag skulle orka gå.
Det tog tid hemma innan jag kunde gå men jag hade beslutat mig för att innan Gymnasiet så skulle jag gå, jag skulle klara pendlingen, jag skulle bara det. Många sa till mig att inte köra på full speed, jag skulle ta det lugnt i början av skolan. Men jag är ju Mikael och jag gör ALLTID saker till 100% så jag körde på full speed från början och jag gör det än.


Den här höstterminen har varit den bästa, den bästa på väldigt länge i skolan. Jag hamnade i världens fantastiska klass, de är AWESOME allihopa och jag har redan lyckats med några (Om jag får säga det själv) minnesvärda saker. Mina repliker som
T ex;


Från Son; ”Man kan ha hårdare straff men det betyder ju inte att man ska hälla svavelsyra på folk för det” ”Alltså jag är säker, jag lovar det måste vara floden Lenning, jag lovar, det måste det verkdligen vara”
”Mikael In The House”
”Tjena Magarinet står du här och smörar”
Jag har även lyckats komma på väldigt kreativa personer under hösten i skolan som t ex Sjukhuspraktikanten som fölöser barn och dansar ballerina, Bläckfisken och Olga som man bara vill glömma men det går inte hon lever kvar än och kommer förmodligen alltid att göra det.


Jag har även träffat så mycket fantastiska människor på PB och framförallt så har jag träffat mina fantastiska vänner som jag verkligen saknar nu på Jullovet.
Detta året har lärt mig att även om läget ser hopplöst ut så finns det alltid bättre tider och det finns verkligen så otroligt många fantastiska människor i min närhet. Min familj och släkt har som alltid varit fantastiska detta år. Det har stöttat mig till 100% varje gång.


Jag skriver nu också som jag skrev förra året, Gott Nytt År allihopa och så vill jag också skriva att nu är jag verkligen redo redo för ett fantastiskt år, med många möjligheter, mycket skratt och framförallt många suveräna människor.


BRING IT ON 2013!

 
Det var allt från mig sålänge men jag uppdaterar när jag ffår mer tid och dessutom ska min Samsung gå i pension nästa vecka och den kommer att ersättas av en Iphone 4 vilket kommer att göra så att jag kan blogga på tåget till och från skolan framöver vilket ska bli skojsigt.
 
 
 
God Kväll Och Gott Nytt År alla Läsare och han nu en riktigt bra start på året :)
 
Detta inlägget tillägnas alla goa och AWESOME nära och kära som jag har :)
 

Av Mikael - 23 december 2012 23:49

Hallojsan alla Läsare!


Alltså sorry att jag inte har bloggat så mycket under veckan men har haft så otroligt mycket att göra. Idag har det ju då varit (Som ni säkert redan vet) fjärde advent och just nu är det bara 11 minuter kkvar till julafton. Alltså det är inte klokt vad tiden har gått fort och jag måste också skriva att jag verkligen saknar min vännner i klassen och på skolan men förhoppningsvis träffar jag nog några av dem på lovet :)


Jag tänkte ju då skriva en liten sammanfattning om veckan imorgon om jag hinner då förstås.


Det var nog allt jag hade och skriva sålänge och jag bjuder på en liten julbild på mig själv :)


 


God Natt alla Läsare! :)

Av Mikael - 17 december 2012 22:07

Hallojsan alla Läsare!


Det kan bli så att uppdateringen inte kommer att vara den bästa under veckan för har rätt mycket med skolan och julklappshanel m.m som måste fixas så har helt enkelt inte tid med bloggen. Jag tror även att ag får blogga om dagen imorgon för är helt enkelt för trött just nu, håller nästan på att somna.


Jag kan i alla fall skriva att dagen har varit AWESOME och alltså tänk att det bara är 1 vecka kavr till julafton liksom pratade om det med mina kompisar i skolan och liksom tiden har ju bara sprungigt iväg.


Men nu är jag så trött så orkar inte blogga mer men ni kan få ett lite längre inlägg om dagen imorgon. Ha Det Bra :)


God Kväll alla Läsare! :)

Av Mikael - 16 december 2012 21:20

Hallojsan alla Läsare!


Ursäkta att inläggen kommer bli en aning i oordning alltså kommer Torsdagens och Fredagens/Lördagens inlägg kommer imorgon eller på Tisdag istället och dessutom kommer veckans Top 15 Lista imorgon eller på Tisdag också.


I alla fall så i Fredags kväll drabbades jag av en förkylning och jag blev genast mycket orolig att jag inte skulle kunna gå i skolan nu sista veckan men tack vare Julmust, Halstabletter, Alvedon,  Julkalendern och familjen och vännerna så är jag nu nästan helt återställd och kan gå till skolan imorgon så nu är jag glad.


Idag har dagen framförallt bestått av vila och sånt så att jag skulle tillfriskna vilket som jag skrev jag nu har gjort. Jag var ju även hos Anette och Göran och hämtade min älskade mobil som jag så smart nog lyckades tappa i Anettes bil. Hela veckan har jag försökt och letat och letat men så SMSade  pärlan Anette min mamma och skrev att hon hade hittat mobilen så då blev jag riktigt glad :) dock så kommer min älskade mobil att gå i pension såhär i juletider och istället kommer förhoppningsvis en Iphone 4 att få jobbet istället. Jag har ju också haft lite julmys i alla fall eftersom att det är Tredje Advent.


Nu är det bara typ 1 vecka kvar till julafton alltså det är ine klokt vad tiden har gått fort.


Kvällen har precis som resten av dagen bestått av vila och nu är jag riktigt TAGGAD inför sista skolveckan innan lovet med mina fantastiska vänner och classmates. Imorgon kommer jag även sitta med min 2 tågkompisar Tanja och Bibbi hela vägen till Jönköping så det ska bli skojigt :)


Nu har jag inte så mycket mer att skriva och dessutom är jag trött så ska la snart sova med.


Kvällens bild är en flumbild med 2 av mina goa vänner från klassen, Alexandra och Karin.


 


God Kväll alla Läsare!



Av Mikael - 16 december 2012 16:30

Hallojsan alla Läsare!


Japp här kommer trailern till den fantastiska filmen The Hobbit som jag och Jimmy var och såg på i Onsdags :) Det är Martin Freeman som spelar huvudrollen som den yngre Bilbo Baggins :)


http://www.youtube.com/watch?v=nOGsB9dORBg


God Eftermiddag alla Läsare!

Av Mikael - 16 december 2012 15:58

Hallojsan alla Läsare!


Japp i Onsdags var jag ju då på bio med min ena bästis Jimmy. Vi var och kollade på premiären av The Hobbit och utan att spoila något så var filmen supermega AWESOME! :D


För er som inte vet om det så utspelar sig före allt det som hände med Frodo och de andra i Sagan om ringen filmerna. Huvudkaratären i denna film är Frodos farbror Bilbo som är personen som ger Frodo ringen. Filmen var verkligen fantastiskt bra och vi såg den i 3D vilket var ganska nytt för mig för har ju bara sett 3D med sånna där blåröda glasögon som man har hemma.


Jag har även kollat upp det och det kommer att komma 2 uppföljare. Den andra filmen kommer i December 2013 och den tredje filemn kommer sommaren 2014.


Jag kan ju inte skriva för mycket om filmen eftersom att jag (Som jag skrev) inte vill spoila för mycket av filmen för er. Filmen får i alla fall 12/12 i min poängskala och dessutom var musiken fantastisk också. För er som inte redan har sett filmen så tycker jag att ni kan gå och kolla på den för den är så fantastiskt bra och filmen är verkligen värd pengarna.


Här kommer lite bilder från bion :) Den näst sista och den sista bilden är på hur jag och Jimmy tyckte om filmen :)


     


God Eftermiddag alla Läsare!






Av Mikael - 16 december 2012 09:32

Hallojsan alla Läsare!


Japp just nu ligger jag i min säng med min bärbara dator och lyssnar på Musikhjälpen. Jag har dock inte hunnit med att lyssna något på musikhjälpen i veckan men nu har jag ju i alla fall lite tid så då kan jag ju lyssna på det. Jag tycker att det är jättebra att musikhjälpen numera går i typ 1 vecka varje år och just i år så går ju ALLA pengar till rent vatten åt barn i slummen vilket jag tycker är bra för ALLA människor har rätt till rent vatten och mat också för den delen. Jag hörde även nyss att det har samlats in över 13 miljoner så det är ju riktigt bra och det kommer ju kunna hjälpa massor av människor.


Idag kommer ni få alla inlägg som jag ligger efter med så det blir en hel del uppdateringar idag.


Detta inlägget tillägnas all tappra och kämpande barn i slummen.


God Morgon alla Läsare!

Översättning

Presentation


Hallojsan alla fina människor! :) Jag heter Mikael, gillar hängslen, hattar och färger och jag är en kristen kille på 20 år. Vill du veta mer om mig så är det bara att klicka på bilden. :) Ha det bra! :)





Tips på bra bloggar

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Är du nöjd med det nya konceptet?
 Ja, absolut
 Ja, det är bra
 Det kan behöva finjusteras lite
 Det kan behöva justeras mycket
 Nej
 Vet inte

Senaste inläggen

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards